ازدواج برای فرار از خانه

ازدواج برای فرار از خانه

ازدواج برای فرار از خانه یکی از انگیزه‌های ازدواج برای بسیاری از دختران و پسران است.

فرار از محدودیت خانواده

برخی از افراد با هدف دور شدن از محدودیت‌های خانواده و رسیدن به آزادی تن به ازدواج با فردی می‌دهند که شاید برایشان مناسب نباشد و ارزیابی‌های لازم را در مورد او انجام نداده‌اند. هدف این افراد از ازدواج تنها خارج شدن از زیر سلطۀ خانواده و فرار از خانه است

علاقه به استقلال

پسران بعد از سنین بلوغ علاقه‌شان به استقلال و آزادی بیشتر می‌شود؛ برخی خانواده‌ها در این مرحله نیازهای پسر خود را در نظر نمی‌گیرند. والدین و گاه خواهر و برادران بزرگتر، به خواسته‌های پسر اهمیتی نداده و او را محدود و تحت فشار قرار می‌دهند. مثلا هنگامی که پسر از خانه بیرون می‌رود مادر مدام به او زنگ زده و با غر زدن و کلام توهین آمیز او را می‌آزارد

فرار از محدودیت رفتاری

بسیاری از دختران برای فرار از محدودیت‌های رفتاری، پوشش و آزادی‌های تحصیلی و شغلی به دنبال راهی برای فرار از خانه هستند و با خود می‌اندیشند چه راهی بهتر از ازدواج!

عدم آزادی دختران در خانواده به شکل‌های مختلفی رخ می‌دهد برای مثال پدر خانواده اجازه به بیرون رفتن دختر با دوستانش را نمی‌دهد، پدر و مادر با دانشگاه رفتن دختر موافقت می‌کنند؛ اجازه نمی‌دهند که شاغل شود، مادر سر موضوعات مختلف با دخترش بحث کرده و در مجموع والدین فرزند خود را درک نمی‌کنند.

ازدواج برای فرار از خانه

ممکن است دختر برای فرار از چنین شرایطی با اولین خواستگار خود که چه بسا وعدۀ حق انتخاب و آزادی را در زندگی مشترک به او می‌دهد، ازدواج کرده و مسائل اخلاقی طرف مقابل را در نظر نگیرد.

زمانی که ازدواج با دلایل منطقی نباشد

 به سبب همان ویژگی شکنندگی دختران ممکن است آسیب‌های بیشتری به او وارد کند. انگیزه‌های ازدواج دختران ریشه در خانواده و تربیت آن‌ها دارد

محیط مسموم خانواده و مشکلات خانوادگی از جمله تنش و استرس در میان اعضای خانواده، بحث و جدل میان والدین، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در میان پدر یا مادر، کانال دکتر اذرتاش ،بی توجهی والدین به فرزندان، بی بند و باری والدین، خشونت زیاد والدین و رفتارهای سوء جنسی و جسمی شرایطی را ایجاد می‌کند تا فرزندان از پدر و مادر خود متنفر شوند و خواهان دوری و جدایی از خانواده به هر نحوی باشند.

ازدواج کورکورانه به بهانه فرار از مشکلات اصلا راه حل مناسبی نیست. حتی اگر ازدواج بتواند مشکلات شما را حل کند هم تنها با یک ازدواج موفق می‌توانید به آرامش برسید. بنابراین به موقعیت‌های ازدواجی که برایتان پیش می‌آید با صبر و حوصله بیاندیشید.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *