کیفیت و سطح رابطه عاطفی

کیفیت و سطح رابطه عاطفی

✍🏻 آیا از کیفیت و سطح رابطه عاطفی تان راضی هستید؟ بسیاری از افرادی که طرحواره (یا تله) رهاشدگی و محرومیت هیجانی دارند، هنگامیکه وارد رابطه عاطفی می شوند، تمام انرژی و تمرکز خود را به رابطه و طرف مقابلشان معطوف می‌کنند.


گویی هیچ چیز دیگری در این دنیا وجود ندارد

💢 از کیفیت و سطح رابطه عاطفی ام راضی نیستم

انتظارات

✍🏻انتظار دارند طرف مقابل مدام در دسترس باشد، مدام باهم وقت بگذرانند، مدام تجربه های عاشقانه داشته باشند، مدام پیام رد و بدل کنند.مدام مورد توجه و محبت قرار بگیرند. و وقتی انتظاراتشان براورده نمیشود، معمولا عصبانی می شوند و به طرف مقابل حمله میکنند که به من اهمیت نمیدهی و اولویت زندگی تو نیستم، دوستم نداری و برایم ارزشی قائل نیستی.

اهداف

این رفتارها معمولا با هدف کسب توجه و محبت صورت میگیرد، اما دریغا و افسوس که فقط باعث دورشدن و فاصله گرفتن طرف دیگر رابطه می شود.
چرا که یک انسان سالم از نظر روانشناختی نمیتواند به مدت طولانی در فضای متشنج یک رابطه باقی بماند، او هم یک انسان است و مسائل و مشکلات خاص خود را دارد.

توصیه ها

✍🏻قرار نیست در یک رابطه دو نفره یکی والد باشد و دیگری کودک و بخواهد که یک بچه را بزرگ کند و همیشه و همواره به نیازهای این کودک (از نظر روانشناختی) رسیدگی کند.

پیامدها

این افراد همه چیز را به خودشان نسبت میدهند و خود را مورد سرزنش و حمله قرار میدهند ، اگر شریک عاطفیشان حوصله نداشته باشد، فکر میکنند دیگر مرا دوست ندارد.

این افراد هیچگاه از کیفیت و کمیت رابطه عاطفی خود رضایت ندارند و ابراز ناخشنودی و ناخرسندی میکنند و مدام بیشتر و بیشتر میخواهند و وقتی بر اثر رفتارهای آسیب رسان و ناسازگارشان رابطه را کدر و گل آلود میکنند و آنرا از دست میدهند روزهای خوش و خوبی های طرف مقابل را به یاد می آورند و دچار افسوس و حسرت می شوند.


این افراد تاب تحمل تنهایی و صبوری را ندارندو تنهایی برایشان مثل نوشیدن سم هولناک است.و برای غلبه بر تنهایی تقریبا به هر کاری دست میزنند و آنرا امتحان میکنند اما معمولا در دراز مدت جوابی را که میخواهند نمیگیرند و همچنان از رابطه عاطفی خود ناراضی باقی میمانند.

❇️نتیجه گیری

اگر در روابطتان بیش از حد حساس و زودرنج هستید و با کوچکترین مساله ای در ارتباط با شریک عاطفی‌تان دچار به‌هم‌ریختگی می‌شوید و فضای رابطه تحت تاثیر این نوسانات قرار میگیرد، بهتر است از کمک یک روان شناس متخصص و صاحب صلاحیت استفاده کنید.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *