آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 1)

آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 1)

افسردگی یکی از ناتوان کنده ترین اختلال های روان پزشکی است. به دلیل اهمیت زیاد این موضوع قصد داریم در این نوشته به آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 1) بپردازیم. با ما همراه باشید.

این اختلال مهم ترین عامل ناتوانی افراد 15 تا 44 ساله در ایالات متحده و نیز در جهان محسوب می شود (کسلر، چیو، دملر، والترز ۲۰۰۵؛ سازمان بهداشت جهانی۲۰۰۴).

در بین تمام بیماری ها، افسردگی به تنهایی بیش از همه موجب ناتوانی در زندگی افراد می شود (سازمان بهداشت جهانی، ۲۰۰۶).

تقریبا می توان علت این وضعیت را در مزمن و بازگشت پذیر بودن این بیماری دانست.

آمار افسردگی در آمریکا

متأسفانه۷۶٪ افراد مبتلا به افسردگی متوسط و ۶۱ درصد افراد مبتلا به افسردگی شدید، هرگز تحت درمان قرار نمی گیرند (پرت و برادی، ۲۰۰۸)

به علاوه ۸۰٪ افراد افسرده در کار کردهای روزانه، به ویژه در شغل خود با مشکل مواجه هستند، به طوری که آنها به طور متوسط در هفته 5 / 6 ساعت از کارایی خودشان را از دست می دهند (پرت و برادی، ۲۰۰۸؛ استوارت. ریکی، چی، هان و مورگانستین، ۲۰۰۳).

هزینه ای که افسردگی سالانه بر ایالات متحده تحمیل می کند ، ۸۳ میلیارد دلار است (گرینبرگ و همکاران، ۱۹۹۹).

نیمی از علل کاهش کارایی به دلیل غیبت از کار و همچنین از کار افتادگی کوتاه مدت است (کسلر و همکاران، ۱۹۹۹).
در یک بازه زمانی ۳۰ روزه، افراد افسرده ۱/۵ تا ۳/۲روز بیشتر از دیگران از کار افتادگی کوتاه مدت را تجربه می کنند (در اس. شلزینگر و آلن، ۲۰۰۱).

افرادی که علائم افسردگی دارند۲/۱۷برابر بیش از دیگران به بیماری های شایع جسمانی مبتلا می شوند (آدلر و همکاران، ۲۰۰۶، گرینر و گست. ۲۰۰۷) و حتی در حین انجام وظیفه، کارایی شان به علت ناتوانی در تمرکز، بازدهی کم و ناتوانی در ساماندهی کارها کاهش می یابد.

بنابراین جای تعجب نیست که نرخ بیکاری افراد افسرده ۷ برابر بیشتر از دیگران باشد. (لرنر و همکاران، ۲۰۰۴).

افزون بر این غیبت از کار و میزان کارآیی فرد مستقیما با شدت افسردگی او در ارتباط است: هر چه افسردگی شدید باشد، نتیجه بدتر خواهد بود .

نتایج پژوهش ها در زمینه افسردگی

نتایج یکی از پژوهش ها در این زمینه نشان می دهدهزینه های غیبت از کار بیماران افسرده با مصرف و عدم مصرف داروهای ضد افسردگی مرتبط است ( بیرنبام و همکاران. ۲۰۱۰: دوا , هاچ، لین , پترسون و گورینگ، ۲۰۰۳).

افرادی که دارو استفاده می کنند ۲۰ کمتر نسبت به دیگران هزینه های ناشی از غیبت در کار را بر جامعه تحمیل می کنند.

در یکی از گسترده ترین پژوهش های انجام شده، کودکان به مدت ۴۰ سال مورد آزمایش قرار گرفتند تا از این طریق تأثیرات بیماری و مشکلات روان شناختی بر فرصت های زندگی آنها مشخص شود (اسمیت و اسمیت، ۲۰۱۰)، نتایج این پژوهش طولی نشان داد کودکان و بزرگسالانی که از افسردگی رنج می بردند، درآمد مالی و پیشرفت تحصیلی آنها در آینده کاهش می یافت و همچنین تعداد روزهای کاری آنها در سال کمتر بود.

در واقع مشکلات روان شناختی آنها منجر به کاهش ۷ هفته ای روزهای کاری آنها در سال و از دست دادن ۲۰٪ از درآمد بالقوه آنها می شود .

به علاوه خانواده هایی که یکی از اعضای آنها مبتلا به افسردگی است در طول مدت زندگی ۳۰۰ هزار دلار هزینه اضافی متحمل می شوند (اسمیت و اسمیت، ۲۰۱۰).

افزون بر این افرادی که از افسردگی رنج می برند. مدرسه را ۶/. سال زودتر از دیگران رها می کنند.
نرخ ازدواج آنها نسبت به سایر افراد ۱۱ درصد کمتر است و تا سن 50 سالگی در آمد سالانه آنها به طور متوسد ۱۰۴۰۰ دلار کمتر از دیگران است (اسمیت و اسمیت، ۲۰۱۰).

به عبارت دیگر افسردگی منجر به کاهش ۳۵ درصدی درآمد کل زندگی آنها می شود. هزینه های جاری در طول زندگی یک شخص،۲/۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است .

اگر چه افسردگی یک بیماری ناتوان کننده است، اما احتمال درمان آن بسیار بالا است.

در واقع کاربرد درمان های ترکیبی، استفاده از درمان دارویی و به ویژه به کارگیری درمان شناختی رفتاری، احتمال بهبودی را بیشتر می کند.

در نوشته بعدی با علائم افسردگی آشنا خواهیم شد.

منبع: مداخلات و طرح های درمانی برای افسردگی و اختلال های اضطرابی , ص ۴۸

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *