آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 10)

آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 10)

در این نوشته ( آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 10) ) می خواهیم شما را با مهارت های حل مسأله عارضه افسردگی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

🔹مهارت های حل مسئله

مهارت های اجتماعی و جرأت ورزی، از دیگر اهداف رفتاری یک درمان مؤثر برای بیماران افسرده محسوب می شوند.

بسیاری از بیماران افسرده نیازمند یادگیری رفتارهای اجتماعی مناسب هستند (به عنوان مثال، اصول بهداشتی و رسیدگی به ظاهر خود اهداف درمانی مهمی هستند).

فقدان مهارت جرأت ورزی مانع دستیابی فرد به سیستم های پاداش دهنده می شود، احساس ناامیدی را در او افزایش می دهد و در بعضی موارد موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه و غیر پاداش دهنده در برابر دیگران خواهد شد.

بنابراین گاهی بهتر است رفتار درمانگر آموزش مهارت جرأت ورزی را در برنامه درمانی خود بگنجاند.

دزوريلا و همکارانش ریشه افسردگی را در فقدان رفتارها یا مهارت های حل مسئله می دانند که منجر به تداوم مشکلات معمولی و پیش پا افتاده می شوند و در ایجاد ناامیدی نقش دارند (بل و دزوريلا، ۲۰۰۹؛ دزوريلا، چانگ، ناتینگهام و فسینی، ۱۹۹۸).

درمانگران رفتاری می توانند مهارت های حل مسئله بیماران را گسترش دهند، به این صورت که به آنها کمک کنند ناکامی های خود را به عنوان مسائل قابل حل ببینند و نه عوامل بر هم زننده لذت‌های زندگی و …

📘 مداخلات و طرح های درمانی برای افسردگی و اختلال های اضطرابی, ص ۵۷

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *