آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 6)

آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 6)

در این نوشته ( آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 6) ) شرایط همبودی در عارضه افسردگی را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

🔹شرایط همبودی

اختلال افسردگی اساسی همبودی بالایی با سایر اختلال های وحشت زدگی، گذرهراسی، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال استرس پس از سانحه و سوء مصرف مواد دارد.
همان طور که قبلا اشاره شد، تعارضات زناشویی (هم برای مرد و هم زن) یک عامل پیش بینی کننده قوی برای افسردگی است.
در واقع برخی از متخصصین بالینی، برای بیمارانی که به علت ناسازگاری در روابط خود دچار افسردگی شده اند، زوج درمانی را به عنوان درمان انتخابی پیشنهاد می کنند (بیچ، دریفوس، فرانکلین، کمن و گابریل، ۲۰۰۸).

بیماری های جسمی

بیماری های جسمی، به خصوص در سنین بالا با افسردگی همبسته است.
در افرادی که افسردگی مزمن یا سابقه افسردگی دارند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سکته مغزی و ناتوانی در مقابله با بیماری ایدز وجود دارد .
افرادی که در سنین بالا به افسردگی دچار می شوند، مرگ زودهنگام بیشتری دارند.
شرایط جسمانی متعددی با افسردگی ارتباط دارند.

برخی از این عوامل می تواند شامل مصرف برخی داروها (مانند داروهای استروییدی، آمفتامین / کوکایین/ الكل و داروهای آرام بخش)، کارکرد غدد درون ریز (کم کاری و پرکاری غده تیروئید، دیابت، بیماری کوشینگ)، بیماریهای عفونی (فلج عمومی، آنفلوانزا، هپاتیت ها و ایدز) و عوامل عصب شناختی (تصلب چندگانه، بیماری پارکینسون، ضربه سر، اختلال مغزی عروقی) باشد. (برای دستیابی به فهرست کامل تر به اکیسکال، ۱۹۹۵ رجوع کنید).

به علاوه اختلال افسردگی اساسی همبستگی بالایی با اختلال های شخصیت دارد، البته تا زمانی که افسردگی درمان نشود، تشخیص دقیق اختلال شخصیت میسر نخواهد بود.

📘 مداخلات و طرح‌های درمانی برای افسردگی و اختلال های اضطرابی , ص ۵۲

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *