آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 7)

آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 7)

در این نوشته ( آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 7) ) تشخیص افتراقی در عارضه افسردگی را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

🔹 تشخیص افتراقی

در تشخیص اختلال افسردگی اساسی ، اختلال های روانشناختی متعدد دیگری هم مطرح هستند که باید کنار گذاشته شوند. اختلال افسردہ خویی نوع خفیف افسردگی است که علائم آن طی دو سال و تقریبا در بیشتر روزها تظاهر پیدا می کند.

ممکن است اختلال افسردگی اساسی با افسرده خویی همگام شود که در این صورت افسردگی مضاعف، تشخیص داده می شود.
تشخیص اختلال دو قطبی نوع یک، زمانی مطرح است که حداقل یک دوره مانیا در گذشته و معمولا یک یا چند دوره افسردگی وجود داشته باشد (وجود دوره مانیا در گذشته یا حال برای تشخیص اختلال دو قطبی نوع یک ضروری است)

دوره مانیا با خود بزرگ بینی ، کاهش نیاز به خواب ، پرحرفی ، پرش افکار ، حواس پرتی ، تحریک پذیری ، بی قراری روانی – حرکتی ، افزایش فعالیت ها و با اشتغال بیش از حد به رفتارهای لذت بخش و در عین حال پر خطر مشخص می شود.

اختلال دوقطبی نوع دو و نوع یک شبیه به یکدیگر هستند ، به جز اینکه در اختلال نوع دوم باید در گذشته یا حال دوره هیپومانيا (نوع خفیف مانیا ) وجود داشته باشد.

در نهایت ، اختلال خلق ادواری شامل دوره های متوالی (و نه شديد) هیپومانیا و افسردگی است.

میزان شیوع اختلال های دوقطبی (نوع یک و دو) ۴/۴ درصد در طول عمر گزارش شده است( کسلر، برگلوند، ۲۰۰۵)

📘 مداخلات و طرح های درمانی برای افسردگی و اختلال های اضطرابی , ص ۵۳

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *