ازدواج شکست خورده

ازدواج شکست خورده

 

در این پست به بررسی اهمیت مشاوره ازدواج بر اساس مشاوره های صورت گرفته، در ازدواج‌هایی كه با شكست روبرو بوده اند می پردازیم. در این حوزه ازدواج‌های صورت گرفته که با شکست مواجه شده‌اند را به سه دسته تقسیم کرده و هریک را موردبررسی قرار می‌دهیم.

 

دسته اول

ازدواج در سن پایین

ازدواج هایی که قبل از 25 سالگی آقایان و قبل از 23 سالگی خانم ها صورت پذیرفته

با توجه به عدم ثبات معیار های انتخاب همسر، عدم شناخت فردی و شرایط پیرامون، عدم استقلال فکری، مالی و ضعف تصمیم گیری، انتخاب‌های احساسی و عدم شناخت کافی از جنس مخالف. این دسته از ازدواج ها یکی از پر ریسک ترین نوع ازدواج ها به شمار می‌رود و افرادی که در این رده سنی تصمیم به ازدواج و طی مراحل آشنایی دارند لازم است آموزش‌های لازم را جهت ارتباط و شناخت صحیح کسب نمایند وبا مشاور و راهنمایی خانواده ها نسبت به آن اقدام نمایند .

 

دسته دوم

ازدواج به علت نیاز جنسی

 

اگر چه بخش اعظم دلیل ازدواج مردان می‌تواند به منظور تامین غریزه جنسی آنها باشد و این حق عرفی و شرعی آنهاست ، اما نیاز جنسی نباید تنها دلیل ازدواج باشد چرا که پس ازتامین شدن آن فشارحاصل از شرایط پیرامون زندگی و مسئولیت پذیری و عدم برنامه ریزی میتوانند باعث شکست در ازدواج شود .

مشاوره ازدواج

 

دسته سوم

ازدواج تحمیلی

ازدواج‌هایی که به طرفین از سوی خانواده یا بر اساس رسم و رسومات تحمیل می شود و بعضا ازدواجهای فامیلی می‌باشند. که علاوه بر اینکه درصد شکست در این‌دسته از ازدواج‌ها زیاد است، می‌تواند باعث گسترش خیانت های جنسی و عاطفی زوجین نسبت به یکدیگر شود. همچنین باعث سرخوردگی و ضعف در استقلال فکری و تصمیم گیری افراد شود .

 

دسته چهارم

ازدواج به واسطه ظاهر و موقعیت اجتماعی

ازدواج هایی که بواسطه ظاهر و موقعیت اجتماعی طرفین صورت می پذیرد:

اگر چه انسان مجذوب زیبائی ها می شود و نمی‌تواند به ظواهر بی اهمیت باشد اما از آنجایی که ظاهر در ابعاد مختلف در گذر زمان عادی می شود و پس از سایر خصوصیات که اکثرا باطنی هستند نمود می‌کند. لذا با توجه به تجارب مشاورین توصیه می شود زیبایی ظاهری در کنار سایر خصوصیات فردی و شخصیتی افراد ملاک انتخاب همسر باشد نه تنها دلیل انتخاب برای آن.

 

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *