انجام تكاليف مدرسه

آیا والدین باید در انجام تكالیف مدرسه به فرزند خود كمك كنند؟

اگر كودك به تنهایی از عهده انجام تكالیف خود برمی آید، خیر .والدين نبايد در انجام تكاليف مدرسه به كودك كمك كنند، فقط از دور نظارت کنید. درغیراین صورت نیاز به مداخله است اما والدین نباید فراموش كنند كه با آرامش و رغبت به كودك خود كمك كنند و اگر قرار باشد عصبانی شوند بهتر است اصلا هیچ كمكی نكنند چون مشکل تشدید خواهدشد

والدين مضطرب

اگر خود والدین، مضطرب و نگران درس کودکان باشند، کودکان از تکالیف منزجر می شوند. فرصت دهید تا فرزندتان خود شروع کند و از شما کمک بخواهد. مدام تذکر ندهید «بیا درس بخوان» گاهی لازم است اجازه دهید با عواقب کارش مواجه شود، اشکالی ندارد که بدون انجام تکالیف به مدرسه برود و معلم از او بخواهد.

برنامه ريزي

برنامه ریزی کردن را آموزش دهید. از فرزند خود بخواهید که فهرستی از فعالیتهای خود٬ اعم از درسی و غیر درسی تهیه کند و سپس به او کمک کنید تا مدت زمانی را که در اختیار دارد٬ برای انجام آن فعالیتها تقسیم کند.

مدت زمان انجام تكاليف مدرسه

 دانش آموزان ابتدایی، گستره توجه کوتاهی دارند پس بهتر است که زمان انجام تکالیف دانش ۶ تا ۹ ساله بیشتر از نیم ساعت نباشد و زنگ تفریح های جالبی بین زمان انجام تکالیف داشته باشد. برنامه ریزی نباید صرفا درسی باشد، همه فعالیتهای مورد علاقه اش را بگنجانید

خودتان الگوی مناسبی برای او باشید و با برنامه ریزی در امور منزل به صورت غیر مستقیم برنامه ریزی را به او آموزش دهید .

شروع انجام تکالیف یا تمرین درس ها بلافاصله پس از مراجعت دانش آموز از دبستان نباشد بلکه زمانی باشد که او استراحت کافی کرده باشد .

برنامه دانش آموز طوری تنظیم شود که در خانه بیش از 2 ساعت مشغول انجام تکالیف درسی نباشد .

 اوقاتی که بانظم، برنامه را اجرا می کند اورا تشویق کنید تا این رفتار در او پایدار شود و در آینده نیز از آن استفاده کند .

تاحد امکان تلویزیون را خاموش كنید. قانونی وضع كنید كه برطبق آن بچه ها تلویزیون تماشا کنند و بقیه زمانها تلویزیون باید خاموش شود.

مکانی را برای درس خواندن و انجام تكالیف مدرسه درنظر بگیرید. تمام وسایل لازم در اختیار كودك قرار دهید و لوازم غیرضروری را از آنجا خارج كنید. كارآیی اتاق مهم تر از زیبایی آن است.

نظم نقش مهمی در موفقیت دارد. سعی کنیدتاحدامکان، فضای خانه منظم و پیش بینی پذیر باشد.

 بعد از شروع بکار فرزندتان، خودتان در کنارش قرار بگیرید البته مشغول به کار خود باشید -مثل دوخت و دوز یا مطالعه- و به محض نیاز، به او کمک کنید. مستقیما سرتان روی دفترو کتاب او نباشد.

 او باید بتواند به زودی تکالیفش را به تنهایی انجام دهد، برای ایجاد احساس مسولیت، آرام آرام کنار بکشید. اگر شما همیشه نگران و مسوؤل انجام تکالیف فرزندتان باشید، خیالش راحت میشود و نگرانی احساس نمی‌کند علاوه بر اینکه ناخواسته لذت درس خواندن را از او سلب کرده اید.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *