تردید در تصمیم گیری ازدواج

تردید در تصمیم گیری ازدواج

در صورت نبود اختلال بارز روان شناختی باید گفت داشتن تردید در تصمیم گیری ازدواج موضوعی طبیعی و چه بسا لازم است. ویژگی حالت تعارض به خصوص از نوع گرایشی – گرایشی همین است و این مسئله برای دختران و پسرانی که از موقعیت و ویژگی های خوب برخوردارند مقداری با تردید بیشتری همراه است. به عنوان مثال زیبایی و تحصیلات و داشتن موقعیت اجتماعی و شغلی به طور طبیعی باعث جذب افراد بیشتری می شود و هر مقدار به تعداد خواستگاران افزوده شود به همان اندازه تعارض فرد برای انتخاب نهایی بیشتر می شود.

علاوه بر این، عوامل زیر می تواند بر تردید یا ناتوانی در تصمیم نهایی اثر گذارد.

مورد اول

احتمال ناکام شدن در کارها و اهداف شخصی و نبود چشم اندازی روشن از آینده و اهداف ازدواج و تشکیل خانواده که ممکن است با ازدواج به تأخیر بیافتد و یا شخص مجبور به کنارگذاشتن آنها شود.

مورد دوم

 تجربه ضربه عاطفی و سوگ تحلیل نشده که باعث می شود فرد، هر خواستگاری را با عشق ناکامش مقایسه کند.

مورد سوم

 کمال گرایی و جزئی نگری فرد در انتخاب همسر و دوری از واقع بینی و پذیرش با توجه به اینکه چنین فردی در همه انتخاب های زندگی اش معمولا چنین مشکلی دارد.

مورد چهارم

 در مواردی خاص نیز داشن نواقص و یا مشکلات جسمی ( مخصوصاً در نواحی و اندام تناسلی) و یا داشتن تجارب ناگوار سوءاستفاده جنسی، باعث ترس از ازدواج می شود.

مورد پنجم

داشتن والدین وابسته یا وابستگی عاطفی شدید به پدر و مادر ضعف در پذیرش فردی صمیمی دیگر

مورد ششم

 عدم تشکیل هویت مستقل و سازنده در عنفوان جوانی

مورد هفتم

 تعارضات زناشویی والدین در خانواده اصلی و ترس از تکرار تجارب منفی

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *