تکنیکهای کنترل اختلال پانیک

۵ تکنیک ساده برای کنترل اختلال اضطرابی پانیک

حملات پانیک که به نام ترس ناگهانی نیز شناخته می‌شوند به گونه‌ای هستند که هر چه بیشتر با آن‌ها کلنجار برویم، تشدید می‌شوند اما در عین حال بی‌توجهی به آن‌ها نیز کار درستی نیست.در اینجا تکنیکهای کنترل اختلال پانیک بررسی می کنیم که به کارگیری برخی از تکنیک‌های ساده و فراموش‌نشدنی برای مقابله با پانیک می‌تواند گاهی حتی منجر به نجات جان افراد شوند.

خود را در زمان حال نگه‌ دارید:

یکی از ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین موارد در حملات پانیک گرفتار شدن در افکار منفی درون مغز است. در این زمان افراد تصور می‌کنند ممکن است بمیرند، دچار حمله قلبی شوند یا به دلیل حالاتشان مورد تمسخر دیگران قرار گیرند و شرایطی فاجعه‌بار ایجاد شود.این اضطراب‌های اضافی به اضطراب خود فرد افزوده و باعث می‌شود فرد از زمان حال فاصله گرفته و حتی به گونه‌ای از حال خود بی‌خود شود که احساس کند از بدنش جدا شده است.

قلب و مغز خود را دوباره به یک‌دیگر متصل کنید:

هر دو دست را به آرامی روی قلب خود قرار دهید و حس گرما در دستان خود را به قلبتان منتقل کنید. بر قلب خود بیشتر تمرکز کرده و با تنفس سعی کنید به آن نفوذ کنید. عمل دم را هفت مرتبه تکرار کرده و سپس هفت مرتبه بازدم را انجام دهید. تا زمانی که تنفستان به حالت آرام بازگردد، این عمل را تکرار کنید.

رنگ مورد علاقه خود را تصور کنید. سپس تصور کنید این رنگ را به داخل قلب خود تنفس کرده و در تمامی سلول‌های بدنتان پخش می‌کنید. به شخص یا چیزی که این رنگ را به خاطرتان می‌آورد، فکر کنید. هنگامی که تنفستان منظم شد، احساس کنید این شخص یا وسیله در نزدیکی شماست و می‌توانید او را همراهتان داشته باشید.

متخصصان بر این باورند که هنگامی که قلب و مغز با یک‌دیگر ارتباط برقرار می‌کنند، قلب قدرت واقعی خود را بازمی‌یابد. بنابراین، تنظیم قلب می‌تواند مغز را آرام کند، سطح کورتیزول ما را کاهش داده و سطح هورمون‌های حیاتی DHEA را افزایش دهد.با تکرار این عمل بدن انجام آن را در حملات بعدی به یاد می‌آورد و ضمن بازیابی خود، احساس اعتماد به نفس را در فرد افزایش می‌دهد.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *