خیانت در روابط زناشویی

خیانت در روابط زناشویی:

امروزه به دلیل افزایش تعداد خیانت های زناشویی لازم است تا با علل این رفتارها آشنا شویم و بدانیم چه افرادی با چه ویژگی هایی بیشتر محتمل خیانت در روابط زناشویی هستند.

افراد دارای اختلال شخصیت مرزی (بردرلاین) و افراد دارای اختلال شخصیتی خودشیفته میزان بالاتری از روابط متعدد و خیانت ها را نشان می دهند. این بدان معنا نیست که تمامی افراد دارای این اختلالات افراد خیانتکاری هستند بلکه احتمال روابط چندگانه در این افراد بالاتر است… .

این افراد در اول راه افرادی بسیار جذاب هستند و وجود اختلالات شخصیتی را نشان نمی دهند . در زیر ویژگی های این افراد را توضیح داده ایم.

1-محبوب توفانی (اختلال شخصیت مرزی)

علائم:
  •  اقدام های دیوانه وار انجام می دهد تا از سوی محبوبش طرد نشود و معمولا رفتارهای او را طوری تعبیر می کند که انگار قصد ترک او را دارد.
  • در تاریخچه زندگی او رفتارهای تکانشی وجود دارد، مانند رانندگی پرخطر، پرخوری، اعتیاد، ولخرجی و روابط جنسی متعدد.
  •  در تاریخچه زندگی او ارتباط های بی ثبات با دیگران وجود دارد.
  • بارها اقدام به خودکشی یا آسیب رساندن به خودکرده یا دست کم ژست آن را گرفته است.
  • نوسان های شدید هیجانی دارد، برای مثال از شادی به افسردگی یا از آرامش کامل به خشم خیلی شدید. بی ثباتی در تمام مسایل زندگی از جمله شغل ، روابط ، خلق ، اعتقادات و….
  • احساس پوچی مزمن دارد.
  • پرخاشگری های بی مورد کلامی و فیزیکی دارد.

خیانت در روابط زناشویی

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟

فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، بسیار جذاب، پرشور، پر از هیجان، بدون حد و مرز و جسور ظاهر می شود که خیلی جذاب است. او در ابتدا هیچ رفتار ناخوشایندی ندارد و کسی به مشکل دار بودن او شک نمی کند. افرادی که از بالا و پایین شدن زیاد در رابطه و واکنش های ناگهانی خوششان می آید، یا احساس می کنند رسالت نجات فردی اینچنین بی ثبات را دارند، وارد چنین روابطی می شوند.

2-محبوب خودپسند (اختلال شخصیت خودشیفته)

علائم:
  •  خود را از همه مهم تر می داند و تمام وقت در حال تعریف از خود است.
  •  خود را فرد خیلی خاصی می داند که تنها آدم های خیلی برجسته می توانند درکش کنند.
  • همیشه خودش را حق به جانب می داند و انتظار دارد بقیه در راستای خواسته های او رفتار کنند.
  •  از دیگران برای خواسته های خودش سوء استفاده می کند.
  • توانایی درک دیگران یا همدلی با آنها را ندارد و در واقع بقیه را آنقدر مهم و با ارزش نمی داند.
  • به شدت به دیگران حسادت می کند اما مدعی است که این دیگران هستند که حسادت می کنند.
  • همواره نیاز به شنیدن تعریف و تمجید از سوی دیگران، به خصوص خانواده دارد.

چرا جذب چنین آدمی می شوم؟

آنها خیلی جذاب و با اعتماد به نفس ظاهر می شوند و با دروغ ها و گزافه گویی های فراوان، دیگران را شیفته خود می سازند. اما اگر کسی به این افراد توجه کند، ممکن است به این دلیل باشد که درگذشته یاد گرفته همیشه در خدمت دیگران باشد و به خواسته های خود توجه نکند. همچنین اگر عزت نفس و اعتماد به نفسش خیلی ضعیف باشد، ممکن است کم کم طوری وارد بازی یک فرد خودشیفته شود که خودش هم باور کند او برتر است و دارد او را با همه ضعف هایش تحمل می کند. حتی شاید از این بابت از او ممنون هم باشد.

افراد مرزی به دلیل ترس از تنهایی و رهاشدگی (که ریشه در مشکلات کودکی این افراد دارد) دایما در پی روابط متعدد و بسیار هستند به امید آنکه هیچوقت تنها نمانند و به همین دلیل خیانت ها در این افراد شکل گرفته، و افراد خودشیفته به دلیل عدم پذیرش محدودیت ها و مرزها در تمامی مسایل ( که این نیز ریشه در مشکلات کودکی فرد دارد ) به روابط متعدد دست میزنند زیرا به دلیل عدم کنترل تکانه های جنسی و ناتوانی در محدود کردن خویش، توان ماندن در یک رابطه و محدودیتها را ندارند.
باز هم می گوییم که تمامی افراد دارای این اختلال افراد خیانتکار و دارای روابط متعدد نیستند، بلکه وجود این اختلالات احتمال روابط متعدد را افزایش می دهند.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *