راه جایگزین برای نه گفتن

راه جایگزین برای نه گفتن

۴ راه جایگزین برای نه گفتن

نه گفتن برایتان سخت است؟ برای آنکه خود را قاطع نشان دهید، از قلمروتان و وقتتان حفاظت کنید، گاهی اوقات نیاز به کمی تمرین دارید. در این پست به 4 راه جایگزین برای نه گفتن می پردازیم که باعث می شود در موقعیت های مختلف راحت تر از نه استفاده کنید.

۱. با موقعیت‌های آسان‌تر تمرین کنید و خود را آماده کنید:

مرحله اول، ارزیابی موقعیت‌ها است. یک جدول دارای سطرهای از یک تا ده رسم کنید و در آن هر موقعیت را متناسب با اندازه‌ای که باعث نگرانی و اضطراب می‌شود، یادداشت کنید. با مواردی که نمره کمتری دارند یعنی به اندازه کمتری باعث اضطراب و نگرانی شما می‌شوند، شروع کنید.

۲. در مورد مدت زمانی برای فکر کردن با طرف مقابل توافق کنید:

هنگامی که از شما درخواست خدماتی می‌کنند که شما مایل به انجام آن نیستید، فورا پاسخ ندهید. در بیشتر مواقع، به شخص مورد نظر بگویید که بعدا به شما دوباره یادآوری کند یا بگویید که به زمان بیشتری برای پاسخ دادن نیاز دارید. این کار چند فایده دارد، اولا به شما این امکان را می‌دهد که بر هیجاناتی که موقع «نه» گفتن به‌طور ناگهانی، روی خواهد داد فائق بیایید، مانند تپش قلب، لرزش دست‌ها همراه با عرق کردن و… به علاوه این کار، فرصتی برای فکر کردن و درنتیجه احساس امنیت به شما می‌دهد.

 

راه جایگزین برای نه گفتن

۳. به درخواست‌کننده، راه‌حل‌های جایگزین ارایه کنید:

با این روش شما با نپذیرفتن خواسته طرف مقابل، ناگهان او را با نقطه پایان روبرو نمی‌کنید و به او نشان می‌دهید که به او فکر می‌کنید و نگران او هستید. مثلا اگر خواهر شما از شما درخواست می‌کند که از حیوان خانگی او در تعطیلات آخر هفته نگهداری کنید، به جای آنکه خیلی خشک، درخواستش را رد کنید، به او بگویید: «این هفته برایم مقدور نیست ولی اگر بخواهی هفته بعد می‌توانم از آن نگهداری کنم» فایده دیگر این روش این است که با پیدا کردن یک راه‌حل جایگزین، به خاطر رد کردن درخواست، احساس گناه نخواهید داشت.

۴. پاسخ‌تان را واضح و روشن بیان کنید:

هر وقت تصمیم گرفتید که «نه» بگویید، پاسخ هم برای خودتان هم برای مخاطبتان، واضح و روشن باشد و دیگر، وارد مذاکره و بحث نشوید و از هدف منحرف نشوید. دیگر، وقت را با طولانی کردن گفتگو تلف نکنید و با اشاره و کنایه صحبت نکنید. اگر به اندازه کافی صریح نباشید، طرف مقابل، ضعف شما را احساس خواهد کرد. طبیعتا حفظ کردن موقعیت سخت است پس، با به تاخیر انداختن پاسخ نهایی برای خود زمان فکر کردن به دست آورید، ولی وقتی پاسخ منفی را بیان کردید، اطمینان حاصل کنید که طرف مقابل کاملا متوجه شده است.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *