راه حل های ساده برای روبرو شدن با افسردگی

راه حل های ساده برای روبرو شدن با افسردگی

افسردگی یک بیماری شایع و عمومی است. اطلاعات زیادی درباره علائم و انواع مداواهای آن در دسترس است. اما به خاطر ذات غمگین کننده و ناامیدی که این بیماری ایجاد می کند بسیاری از افراد با وجود آنکه می دانند چطور از تاثیر این بیماری بکاهند ولی قادر به واکنش نیستند. در ادامه با راه حل های ساده برای روبرو شدن با افسردگی آشنا می شویم.

در کنار انواع داروها و انواع گفتگو درمانی ها، یک مجموعه ساده رفتارها و عادتها وجود دارند که می توانند سهم مهمی در کنترل و کاهش افسردگی داشته باشند:

ایجاد روتین ثابت

اگر افسرده اید حتما سعی کنید یک روتین ثابت برای خودتان درست کنید. مهم نیست چقدر کوچک یا به نظر بی اهمیت باشد. مهم قرار دادن خودتان در یک تکلیف ساده روزانه است. مثلا حتما به مادر یا پدر یا یک دوست یک تماس ساده تلفنی بگیرد و حال و احوالپرسی کنید.

ایجاد هدف

وقتی افسردگی هجوم می آورد افراد حال و حوصله دنبال کردن هیچ برنامه و هدفی را ندارند. هدف های خیلی کوچک و دست یافتنی نظیر مرتب کردن موی سر و صورت یا شستن ظرف های نشسته هم اکتفا می کند. مهم این است که با هر ترفندی، این حس در شما زنده باشد که هنوز روی وجودتان کنترل دارید.

حرکات بدنی

حرکات بدنی و ورزش های ساده حتی برای ۱۰ دقیقه در روز باعث در هم ریخته شدن هورمون ها و مواد شیمیایی بدن می شود. ورزش و حرکت فیزیکی ثابت شده است که نشاط ایجاد خواهند کرد. ورزش مداوم در ضمن سیکشی عصب های درون مغز را هم کمی بهتر می سازد.

خوردن غذای سالم

خوردن غذای ساده و سالم یادتان نرود. آدم های افسرده به لذت های خیلی سریع نظیر خوردن غذای خوشمزه چرب و شیرین فست فود پناه می برند تا سریع و بدون کمترین تلاش، سیر شوند. غذاهای سالم نظیر گوشت ماهی یا سبزیجات معجزه نمی کنند ولی موادی که مغز ناراحت و پریشان انسان افسرده دوست دارد را بدون هیچ ضرری به طور طبیعی به بدن می رسانند.

مبارزه با افکار منفی

با افکار منفی درون کله تان مبارزه کردن. بخش اصلی ذهن یک انسان افسرده در یک بن بست مداوم، مشغول یادآوری شکست ها و ضعف ها و نامیدی ها است. در حد ممکن گاهی از این محوطه خودتان را خارج کنید. خیلی ساده برای لحظاتی از روز دست بردارید از این فکر که هیچکس شما را دوست ندارد.

عدم مصرف خودسرانه دارو

به تبلیغات بازرگانی و خرید انواع داروهای پیشنهادی که بدون نسخه می شود خرید توجه نکنید. کپسول روغن ماهی و یا فولیک اسید شاید مفید باشد ولی امید غیرواقعی به دواهای معجزه آسا در نهایت به ناامیدی تان می افزاید.

سورپرایز کردن خودتان

از مخمصه ایی که افسردگی ایجاد می کند گاهی با ایجاد یک حرکت جدید، کمی بیرون بیایید. یک دفعه تصمیم بگیرید به ملاقات دوستی بروید. خودتان را به سینما و موزه یا به یک نهار یا شام در رستوران دعوت کنید.

افسردگی یک زندان افرادی است

افسردگی عملا یک زندان انفرادی است. ناگزیرید برای مدتی در آن بمانید و بیرون آمدن غیرممکن به نظر می رسد ولی در همان زندان انفرادی هم می توانید لحظات شاد و امیدوار کننده موقت بیابید. از پیگیری سایه ها روی دیوار زندان تا تغییر محسوس نور و رنگ و حتی کنجکاوی به صداهای متفاوتی که از بیرون می شنوید.

گاهی حتی مشغول شدن در یک کار پاره وقت، تاثیرات مثبت برای ذهن افسرده می آورد… نمی توانید بفهمید اگر تلاش نکنید.

وقتی افسردگی گریبان شما را می گیرد چاره ایی ندارید که بدن و ذهن و وجود خود را به آموزش عادت های جدید سوق دهید.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *