رفتار صحیح والدین با فرزندان

رفتار صحیح والدین با فرزندان : برقراری روابط دوستانه با نوجوان

دوران بلوغ

دوران بلوغ، مرحله سازنده‌ای ست که دیدگاه فرزندتان نسبت به آینده شکل می‌گیرد. سعی کنید مطابق روز با جریان فکری و علایق فرزندتان همراه شوید و با او در مورد موضوعات مورد علاقه اش مانند مد و فشن، اخبار مربوط به سلبریتی‌ها و افراد مشهور، اخبار فیلم و تکنولوژی مانند یک دوست صمیمی صحبت کنید و با علاقه به حرف هایش گوش کنید. از طریق عضویت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک با او در ارتباط باشید تا بتوانید از علایق و فعالیت‌های روزانه او آگاه شوید.

رابطه دوستانه با فرزندتان

زمانی که رابطه دوستانه با فرزندتان برقرار می‌کنید می‌توانید تجربه‌ها و اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف با او در میان بگذارید و در مورد رفتارهای پرخطر جنسی، مصرف مواد مخدر و دوستان ناباب با صبر و حوصله با او به بحث و گفتگو بپردازید. سعی کنید همیشه از او حمایت کنید تا او بتواند به راحتی در مورد مسائل مختلف با شما مشورت کند.

آیا والدین هم باید در دوران بلوغ فرزندشان تغییر کنند؟

از موارد مهم رفتار صحیح والدین با فرزندان این است که برنامه ریزی کنید و زمان هایی را به فرزندانتان اختصاص بدهید.
یکی دیگر از مسئولیت های والدین در قبال فرزندشان، این است که برای آنها وقت بگذارند. با توجه به شغلتان، جنسیت و سن فرزندتان حتما برنامه ریزی نمایید. راهکارهای زیر می تواند برای داشتن یک برنامه خوب با هم بودن به شما کمک کند:
1- زمان مشخصی را از قبل تعیین کنید و به فرزندتان بگویید که می خواهید با او باشید.
2- در تمام مدتی که در کنار فرزندتان هستید سعی کنید به هیچ چیز دیگری الا فرزندتان و فعالیتی که قرار است انجام بدهید، فکر نکنید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *