عشق نوروتیک چیست؟

عشق نوروتیک چیست؟

در پاسخ به این سوال که عشق نوروتیک چیست؟ باید گفت عشق نوروتیک بدین معناست که یکی از عشاق یا هردو هنوز در وابستگی به پدر و مادر باقی مانده اند و همان احساس ها، انتظارات و ترس هایی را که زمانی در برابر پدر و مادر داشته اند وحال به بزرگسالی منتقل ساخته اند. البته این فرآیند به صورت ناهشیار است و فرد از آن آگاهی ندارد.

نابالغی عاطفی و اجتماعی

این افراد هرچند که از لحاظ عقلانی و اجتماعی همپایه ی زمان خویشند، اما این نابالغی عاطفی و اجتماعی باعث آشفتگی و ناکارآمدی اجتماعی شده و تعارضات_روانی به روابط خصوصی آنها تسری پیدا می کند، اینها از نظر تکامل عاطفی هنوز در قید وابستگی کودکانه به مادر خود مانده اند. چرا که نیازهایشان به خصوص نیازهای عاطفی در زمان کودکی به طور کامل و مناسب ارضا نشده است.

نیازها

اینان به حمایت, عشق, گرمی, دلسوزی و تحسین نیازمندند و عشق بی قید وشرط را می خواهند و در این صورت بسیار پرمهر و دلپذیرند و رابطه ی آنها با معشوق سطحی و عاری از مسئولیت است و هدف آنان این است که معشوق باشند یا عاشق، و اگر پس از مدتی همسر بخواهد خودش باشد و مطابق انتظار وی رفتار نکند تعارضات و آزردگی های بسیار چون زخم کهنه ای سر باز می کند و هر رویه ای که با مادر وی متفاوت باشد دلیل بر عدم علاقه است، و علاقه به خرسند کردن دیگران را با عشق اصیل اشتباه می گیرند.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *