مشخصات همسر خوب و مناسب

مشخصات همسر خوب و مناسب

در این نوشته با مشخصات همسر خوب و مناسب قبل از ازدواج آشنا می شویم. اگر قصد ازدواج دارید این نوشته را حتما بخوانید.

همسر خوب بايد از ويژگي هاي زير برخوردار باشد:

شخصيت

به دنبال شخصيتي باشيم كه او را بپذيريم و بتوانيم سال هاي متمادي در كنارش احساس خوبي داشته باشيم.

هوش

به دنبال كسي باشيم كه نه بهره هوشي كمتري از ما داشته باشد و نه خيلي از ما باهوش تر باشد. بهره هاي هوشي نزديك به هم بهترين انتخاب است.

شكل ظاهر

ظاهر میتواند در انتخاب همسر نقش داشته باشد، البته باید توجه داشت که اولویت و معیار اصلی نیست، ولی بهرحال بايد از حداقل مشخصات تصوير ذهني ما برخوردار باشد.

معنويت

تعهدات مذهبي و اعتقاد به يك دين و پيروي از آداب و رسوم معنوي مشابه براي ازدواج اصل مهمي است كه در موفقيت هاي زناشويي نقش اساسي دارد.

صداقت

بسياري از ازدواج ها بر اثر دروغگويي، تقلب، فريب، بي مسئوليتي، بي احترامي و كاهلي متلاشي شده اند. براي ازدواج تحت هر شرايطي بايد راست بگوييم، تقلب نكنيم و قابل اعتماد باشيم.

خلاقيت

خلاقيت مختص آدم هاي فوق العاده نيست. براي خلاق بودن الزاما نبايد هنرمند بود. همسر ما مي تواند در زمينه پخت غذا، نظافت، كتاب خواني براي فرزندان، داستان پردازي براي آنها، گل كاري باغچه و هر موضوع ديگري خلاقيت داشته باشد.

مراقبت ازفرزندان

همسري انتخاب كنيم كه دوست داشته باشد پدر يا مادر شود و به مسئولیت والدینی علاقه مند باشد و اهميت رابطه شاد و خوب والد و فرزند را درك كند.

خود بودن

طرفين نبايد در زندگي مشترك به ظاهر سازي، نيرنگ و فريب متوسل شوند و هيچ گاه نبايد يكديگر را به بازي بگيرند. بگذاريد طرف مقابلتان هماني باشد كه هست و اجازه بدهيد عقيده اش را آزادانه ابراز كند

برخورداري از صداقت، استقلال مالي و عاطفي، خوش قول بودن، هدفمند بودن، مسئوليت پذيري، اخلاق مناسب و ايمان كافي، داشتن توانايي و خلاقيت در كار هاي مفيد از جمله خصلت هايي است كه بايد در همسر آينده جست و جو كرد.

توجه داشته باشید که :

❌با مردان هوس باز، بيكار، لاف زن، دائم الخمر، خسيس، وابسته به مادر يا خانواده، دمدمي مزاج، بي اراده، حقه باز، گوشه گير و بي خاصيت، بدبين و شكاك و سلطه جو نبايد ازدواج كرد.

❌با زناني كه فقط متكي به زيبايي خود يا متكي به مال و منال پدر خود هستند و زنان مدپرست، لوس و از خود راضي، وابسته به خانواده و جاه طلب نیز نبايد ازدواج كرد.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *