هم خوانی در رفتار والدين با فرزندان

هم خوانی در رفتار والدين با فرزندان

عدم هم خوانی در رفتار والدين با فرزندان، کودکان و به خصوص نوجوانان را ناراحت و عصباني مي‌كند. بعضی از والدين مرتب میان آسان گرفتن و سخت گرفتن درباره فرزندان متغییر هستند. كودكان و نوجوانان دوست ندارند در يك دنياي نامطمئن زندگي كنند، دنيايي كه در آن برای انجام اشتباهی واحد، در يک روز مجازات شوند و روز ديگر همان عمل کلا ناديده گرفته شود. آن ها به خوبی از ناهماهنگی و ناهمگنی میان گفتار و رفتار والدين خويش- به خصوص در زمينه مسائل اخلاقي و ارزش- آگاه هستند و نسبت به آن حساسيت دارند.

تمرکز کردن روی اهداف بزرگ

احتمالا شما از مدل موی دخترانه‌ی پسرنوجوان خود یا انتخاب لباس دخترنوجوان خود خوشتان نیاید. فرزندان شما شاید مهمانی که شما می دانید که بهتر بود در آن شرکت کنند شرکت نکردند. این مسئله دشوار است؛ ولی شما باید بدانید در روبرو شدن با این دسته از اتفاقات چگونه رفتار کنید تا نوجوان روابطش با شما خوب بماند و از شما و خانه فراری نشود. بنابراین قبل از این که بخواهید واکنش زیادی نشان دهید توجه کنید آیا این کار نوجوان شما را در معرض خطر قرار داده است؟ یا یک تصمیمی است که متناسب با سن اوست و بعد از مدتی کاهش می یابد؟

رفتار با نوجوان

چنانچه از آن دست مسائل حیاتی و بحرانی نبود بگذارید با عواقب کارش مواجه شود. هیچ چیز اثرگذارتر از روبرو شدن نوجوان با عواقب طبیعی کارهای خود نیست. از سویی برای والدین دشوار است که اجازه دهند نوجوانشان خودش با سختی های زندگی مواجهه شود. آن‌ها دوست ندارند که نوجوان درد ناامیدی را تجربه و یا احساس شکست را حس کند. ولی مراقبت از فرزند شما در مقابل حقایق زندگی در حقیقت فرصت های باارزش یادگیری و به دست آوردن تجربه را از او می گیرد. بنابراین بگذارید بچه ها خود با دنیای واقعی آشنا شوند؛ نمی توانید مرتب آن ها را حمایت کنید. این بدان معنا نیست که خود را کاملا عقب بکشید. می توانید در شرایط دشوار درکنارشان باشید و با آن‌ها با مهارت همدلی کنید به او بفهمانید دوستش دارید ولی تصمیم قطعی را باید خود او بگیرد. یا باید باعواقب کارش مواجهه گردد.

توجه روی خط قرمزها

چنانچه مشکوک هستید که فرزند شما از الکل یا مواد مخدر استفاده می کند باخود نگویید که خب چیز خاصی نیست قاعده نوجوانی است. حتی چنانچه تنها مشروب یا ماده مخدر گل یا همان ماری جوانا باشد. حتی اگر شما را به یاد دوران جوانی خودتان می اندازد از این موضوعات آسان رد نشوید. شما باید هم اکنون اقدام کنید پیش از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. مراقب تغییرات غیرقابل توضیح در رفتار، ظاهر، عملکرد تحصیلی و دوستان نوجوان خود باشید.

فراموش نکنید این تنها داروهای غیرقانونی نیست که در حال حاضر مورد سوء استفاده جوانان قرار می گیرند. داروهای تجویزی و حتی داروهای سرفه و محصولات خانگی هم در طیف سواستفاده مصرف دارو و مواد لحاظ می‌شوند. چنانچه بسته بندی داروی سرفه خالی را در سطل زباله یا کوله پشتی نوجوان خود پیدا کردید، یا زمانی‌که بطری‌های دارو در کابینت شما گم شد، یا قرص‌ها، لوله‌ها، کاغذهای نورد یا کبریت های ناشناخته پیدا کردید، بدانید که احتمالا نوجوان شما امکان دارد درحال سوءمصرف مواد مخدر باشد. این نشانه ها را جدی بگیرید و درگیر آن شوید. از همه داروهایی که در اختیار دارید مراقبت کنید. حتما توجه کنید که چه محصولاتی در منزل شما وجود دارد و چه مقدار دارو در هر بسته یا بطری وجود دارد.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *