انتخاب صحیح

برای داشتن یک انتخاب صحیح نکات زیر را درنظر بگیرید:

اگر فردی احساساتی هستید، با کسی که همچون شما احساساتی میباشد ازدواج نکنید!

چرا که در برخی لحظات شما انتظار دارید که طرف مقابل به سمت شما بیاید و دقیقاً طرف شما هم بعلت تشابه احساسی چنین انتظاری را از شما دارد.

در نتیجه نه نیاز شما برآورده میشود نه نیاز طرف مقابل شما.

با کسی ازدواج کنید که درک احساسات دارد، یعنی میداند شما در شرایط مختلف انتظار شنیدن چه حرفی یا دیدن چه رفتاری از وی دارید و آن شخص در آن شرایط وضعیت احساسی شما را درک می کند و انتظاری نخواهد داشت.

در شرایطی که خانم با عزت نفس بالا شوهری با عزت نفس پایین داشته باشد مرد دچار احساس بی‌کفایتی و بی عرضگی بیشتری می‌کند و اگر کفایت مردی در زندگی مشترکش زیر سوال برود و برای فرار از اضطراب مدام تسلیم شود در دراز مدت اصطلاحاَ فردی تو سری خور و دارای اختلال می‌شود.

گاهی ممکن هست مردان برای محافظت از کفایتشان از نیروی بدنی خود استفاده کنند و زن را مورد آزار قرار دهد و گاهی ممکن هست مرد وارد روابط موازی دیگری شود چرا که همسر خودش مرد نمی‌خواهد، ابر مرد می‌خواهد.

اگر آقا عزت نفس بالا و خانم عزت نفس پایین داشته باشد چرخه معیوب دیگری شکل می‌گیرد زن‌ها عمیقاَ نیاز دارند دوست داشته شوند زنی با عزت نفس پایین مدام توسط شوهرش با زنان دیگر مقایسه می‌شود و احساس می‌کند همسرش او را دوست ندارد و در این رابطه حتی حال آقا هم بد می‌شود و از ازدواج خود احساس نارضایتی می‌کند.

اگر هردو خانم و آقا دارای عزت نفس پایین باشند در مسائل مهم زندگی مثل فرزندپروری یا ایجاد مرز و حریم برای زندگی مشترک دچار اشکال و آسیب می‌شوند.

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *