رابطه جنسی-بخش اول

در بخش اول از بررسی رابطه جنسی به توصیف این موضوع و و تفاوت آن در زن و مرد می پردازیم:

زناشویی و رابطه جنسی معضل نیست بلکه سرکوب کردن یا سکوت نمودن در برابر اون و ایجاد ابهام و اغفال در مورد اون به مشکل منجر میشه

تمایلات جنسی بشر، چگونگی تجربه نیازهای جنسی و ابراز آنها به عنوان رفتار جنسی شناخته میشه. تمایلات جنسی ، نقش مهمی در زندگی افراد دارند. درکنار نیاز به خوابیدن و خوردن، نیازهای جنسی یکی از مهمترین نیازهایی هست که نوع بشر، بویژه برای حفظ بقای نسل خود در تکاپوی ارضای اونه.  به این معنا که بخش مهمی از انرژی فکری و رفتار ما را به خود اختصاص میده و هر جنبه از زندگی ما، به نوعی و تاحدی تحت تاثیر اونه.

افراد در زمانهای متفاوت و به دلایل متفاوت رفتارهای جنسی متفاوتی را از خود نشون دادند. فعالیت جنسی طبیعی، ناشی از برانگیختگی جنسی و تغییرات فیزیولوژیکی در فرد برانگیخته هست.  هدف فعالیت جنسی در انسان رسیدن به ارگاسم و ارضاء نیاز وحفظ نسل بشر ه. فعالیت جنسی همچنین شامل مسیر و فعالیتهایی است که طی اونها، علایق جنسی فرد دیگر (یعنی شریک جنسی) نیز برانگیخته میشه؛ رفتار جنسی، شامل جنبه های زیستی، هیجانی و فیزیکی هست.

زناشویی و رابطه جنسی معضل نیست، بلکه سرکوب کردن یا سکوت نمودن در برابر اون و ایجاد ابهام و اغفال در مورد اون به مشکل منجر میشه.

چنانچه بسیاری از مشکلات انسان حاصل عدم ارضای صحیح میل جنسی و ناآگاهی به ابعاد پیچیده این انگیزه بنیادینه. عدم شناخت صحیح انگیزه جنسی و شیوه های درست و اخلاقی ارضای اون میتونه موجب بسیاری از ناخرسندی ها و مشکلات اخلاقی و متعاقب آن نابساماییهای اجتماعی بشه. انگیزه جنسی آتیشی هست که مهار صحیح و هدایت درست اون میتونه گرمابخش زندگی انسان بشه.  ولی ناآگاهی به ماهیت و هدف فعالیت اون نتیجه ای جز از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده و انحطاط اخلاقی انسان نداره.

مسلمه که آموزش بهداشت جنسی و نحوه صحیح ارضای تمایلات و انجام رفتارهای جنسی، تبیین احساسات و پاسخ های سالم جنسی گام آغازینه و تبلیغ بی بندو باری و بزهکاری نیست بلکه دقیقاً در جهت مبارزه و مخالفت با اونه. تلاش برای سرکوب کردن تمایلات و احساسات جنسی معادل پاکدامنی و نجابت نیست بلکه آغاز انحراف و هنجارگریزی هست.

عشق و شهوت مثل اکسیژن، آب و نان و امنیت و آزادی از نیازها و غرایز پایه و اصلی و حقوق اساسی موجودات زنده و از جمله انسان هاست لذا محدود کردن تمایلات و رفتارهای جنسی به چارچوب های صحیح بهداشتی و اخلاقی که ازدواج نمونه ارزشمند اونه، جامعه را تاحد زیادی دربرابر بیماری های احتمالی آتی و انحرافات و نابهنجاری های فردی و اجتماعی ایمن و مصون می سازه.

بی شک افزایش سطح لذت و کامیابی همسران عامل اصلی در جلوگیری از لجام گسیختگی تمایلات و رفتارهای جنسی اونها و جستجوی ارضای جنسی در روابط غیر زناشویی و خارج خانوادگیه.  آموزش احساسات و پاسخ های جنسی در پیشگیری، غربالگری، درمان و حمایت بیماران مبتلا به اختلال عملکرد جنسی نقس اساسی داره و گام اصلی در کنترل خیانت به همسره.

رابطه جنسی:

رابطه جنسی یا آمیزش جنسی به معنی نزدیکی و جفت گیری هست که بین زوجین انجام میشه و منجر به ارضا نیاز جنسی میشه. ارتباط جنسی یک رفتاره لذا می تونیم با شناخت صحیح اون رو اصلاح و به شیوه مناسبش هدایت کنیم.

آیا میل جنسی در زن و مرد تفاوت داره؟

میل جنسی زنها و مردها از چندین حیث متفاوتند:

شدت میل جنسی :

میل جنسی مردها به مراتب از زنها بیشتره چنانچه ممانعت از برقراری رابطه جنسی و ارضا اون بیشتر از همه مردها رو میازاره. البته میل جنسی مردها با افزایش سن تعدیل میشه.
میل جنسی مردها دائمیه در حالی که میل جنسی زنها متناوبه و از دوره ماهیانه اونها تأثیر می گیره. چنانچه زن بین روزهای ١٢تا ١۶دوره ماهیانه خود دارای میل بیشتری هست و بعد از اون از شدت میل جنسی کاسته می شه و مجدداً بین روزهای ٢٣الی ٢٧یعنی ٣-۴روز قبل از قاعدگی بعدی میل جنسی در اونها افزایش می یابه.این تناوب میل جنسی در زن متأثر از ترشح هورمون های جنسی هست.

ادامه دارد…

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *