تعداد دفعات نزدیکی

چند بار نزدیکی در طول هفته طبیعی است؟

همانطورکه گفته شد، تعداد 2 تا 3 بار در هفته برای زوجین زیر 30 سال و تعداد 1تا2 بار در هفته برای زوجین 30تا39 سال، میزان طبیعی تعداد دفعات نزدیکی می‌باشد.

نکته مهم این است که رابطه جنسی مثل دارو نیست که سر ساعت و وقت معینی انجام شود. سالم‌ترین تعداد رابطه جنسی بین زن و شوهر، زمانی است که هر دو میل و انرژی کافی برای برقراری رابطه را داشته باشند و از نزدیکی لذت ببرند. این تعداد می‌تواند بسیار متغیر باشد. به عنوان مثال زوجی در هفته ای 10 بار رابطه دارند اما پس از این هفته، ممکن است تا 1ماه رابطه ای نداشته باشند. بنابراین، هیچ چهارچوبی وجود ندارد که بر اساس آن بهتر یا بدتر بودن تعداد دفعات نزدیکی و بی میلی جنسی تعیین شود. این خود زوجین هستند که بر اساس میزان نیاز و توانایی و شرایط خود، تصمیم می‌گیرند که چه زمانی رابطه داشته باشند

چه عواملی در کاهش تعداد دفعات نزدیکی موثر است؟

عوامل مختلفی می‌تواند روی کاهش رابطه جنسی تاثیر بگذارد. افزایش سن همراه با افزایش تعهدات خانوادگی، مشکلات و دغدغه‌های شغلی و مالی و ناراحتی‌های جسمی، یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش تعداد رابطه جنسی بین زن و شوهر است. تغییرات مهم و تغییر در سبک زندگی، مشکلات روحی و روانی مثل افسردگی یا اختلالات اضطرابی نیز در کاهش تعداد دفعات نزدیکی اهمیت دارد.

میزان و تعداد دفعات نزدیکی دغدغه ایست که اغلب از طرف زنان مطرح می‌شود. مخصوصا زنانی که خود یا همسرشان طبع سرد دارند و پایین بودن تعداد رابطه برایشان نگران کننده می‌شود. تعداد رابطه جنسی، اول از همه به توافق، تمایل و نیاز طرفین بستگی دارد. عدم توافق در تعداد دفعات نزدیکی یکی از عوامل شروع دلخوری‌ها و مشکلات زناشویی است. اما گاهی دیدگاه غلط درباره تعداد دفعات طبیعی به عنوان محرکی برای بالا بردن این دفعات عمل می‌کند. معمولا مردان در این شرایط از داروها و مکمل‌ها تنها برای رضایت همسرشان استفاده می‌کنند. با اطلاع از تعداد دفعات طبیعی نزدیکی دید زوجین به رابطه جنسی تغییر کرده و می‌توانند بهتر به مسائل زناشویی خود بپردازند.

میانگین تعداد دفعات نزدیکی چند بار است؟

تعداد نزدیکی در هفته یا ماه، چیزی نیست که بتوان مشخصا آن را بیان کرد. اما بر اساس تحقیقات، یک میانگین طبیعی برای تعداد رابطه در سال وجود دارد. بر این اساس، در سن 18 تا 29 سالگی، میانگین نزدیکی حدود 112 بار در سال، یعنی 2 بار در هفته می‌باشد. در سن 30 تا 39 سالگی، 86 بار در سال یعنی حدودا ماهی 6-7 بار و در سن 40 تا 49 سالگی، به میزان 69 بار در سال (یعنی نصف جوانان 18تا29 سال) می‌رسد. بنابراین عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان در سنین و نژادهای مختلف، تفاوت دارد.

این میانگین در سه دوره بخصوص ممکن است تغییر کند. در اوایل ازدواج معمولا رابطه به تعداد زیادی افزایش پیدا می‌کند. همچنین در دوره بارداری و بعد از زایمان اغلب میزان رابطه جنسی کاسته شده و این مسئله موضوعی نگران کننده نمی‌باشد.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *