آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 5)

آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 5)

در این نوشته ( آشنایی با اختلال افسردگی (بخش 5) ) جامعه پذیری در عارضه افسردگی را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

🔹 جامعه پذیری

افسردگی در افرادی که والدین آنها از هم جداشده یا طلاق گرفته اند و افرادی که در کودکی والدین خود را از دست داده اند، بیشتر است (بلت و هومان، ۱۹۹۲).

اگرچه از دست دادن والدین در بروز افسردگی در آینده تأثیر گذار است، اما روش برخورد با این مسئله مهم تر است: کاهش مراقبت، توجه و گرمی کانون خانواده پس از این رویداد، احتمال بروز افسردگی را بیشتر می کند (هریس، براون و بيفولکو،۱۹۸۶).

سوءاستفاده جنسی – یا هر نوع سوءاستفاده دیگر باعث بالا رفتن احتمال افسردگی میشود (بيفولکو، براون و آدلر، ۱۹۹۱؛ اینگرام، ۲۰۰۳).

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبی از سبک های شناختی والدین (سبک اسنادی منفی) ، بازخوردهای منفی و بدرفتاری های عاطفی، باعث افزایش احتمال بروز افسردگی در دوره های آتی زندگی فرد می شوند.

همه این متغیرها، به عنوان عوامل واسطه ای، نقش بسزایی در تأثیرگذاری رویدادهای استرس زای زندگی در بروز افسردگی ایفا می کنند .

به طور خاص، آن دسته از تجارب جامعه پذیری که بر سبک های شناختی تأثیر می گذارند، می توانند منجر به آسیب پذیری بیشتری در مقابل افسردگی شوند.

📘 مداخلات و طرح های درمانی برای افسردگی و اختلال های اضطرابی , ص ۵۲

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *