آموزش مهارت به کودکان

🔹آموزش مهارت به کودکان نوپا و پیش دبستانی:

در این پست به آشنایی والدین در خصوص آموزش مهارت به کودکان نوپا و پیش دبستانی اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.
یادگیری همیشه به‌معنای آموختن نکات علمی و تاریخی نیست. دامنه درس‌ها و مهارت‌هایی که کودکان باید یاد بگیرند، محدود نیست. در روزهایی که درنتیجه همه‌گیری ویروس کرونا مدرسه‌ها آنلاین شده‌اند، بهتر است پدر و مادرها کمی برنامه درسی را تغییر دهند. در کنار ریاضی و جغرافیا، مهارت های زندگی را هم به فرزندانتان یاد دهید.

▪️کودکان نوپا و پیش‌دبستانی‌ها:

۱. قراردادن لباس‌های کثیف در سبد مخصوص

این مهارت احتمالا به درد شوهرها هم می‌خورد! یک سبد برای کل خانواده هم کفایت می‌کند؛ اما اگر می‌توانید، برای کودک سبدی مخصوص در اتاقش بگذارید تا لباس‌های کثیفش را در آن بگذارد.

۲. قراردادن اسباب‌بازی‌ها در سطلی مخصوص:

بچه‌های نوپا دوست دارند که چیزها را در سبد یا ظرف بگذارند یا آنها را خالی کنند. وقتی زمان جمع‌کردن اسباب‌بازی‌ها می‌رسد و کودک همه آنها را در سبد یا سطل مخصوصی می‌گذارد، به فرزندتان آفرین بگویید.
آموزش مهارت به کودکان نوپا و پیش دبستانی

۳. لباس پوشیدن

این روزها که بیشتر وقت‌تان را در خانه سپری می‌کنید، فرصت خوبی است برای اینکه بچه‌ها لباس پوشیدن را تمرین کنند. مهم نیست که لباس‌ها هماهنگ نباشند. با تمرین و در گذر زمان، بچه‌ها تطبیق‌دادن لباس‌ها باهم را هم یاد می‌گیرند.

۴. استفاده از ابزار آشپزخانه

استفاده از قاشق، چنگال و حتی کار با کارد کره‌خوری را از سن پایین به بچه‌ها یاد بدهید.

۵. بازیابی احساسی بچه‌ها

همان‌طور که یاد می‌گیرند سطل اسباب‌بازی را پر کنند، باید یاد بگیرند سطل احساسات را هم پر کنند. به کودکتان یاد دهید که وقتی غمگین است یا کسی او را ناراحت کرده یا نیاز به صحبت رودررو دارد، به‌عبارتی هروقت ذخیره احساسی‌اش تمام شده است، به شما بگوید.

۶. نه گفتن به شوخی‌هایی مثل قلقلک‌دادن

قلقلک خیلی هم لذت‌بخش است تا وقتی که خود کودک بخواهد. به‌محض اینکه کودک بگوید بس است، قلقلک باید متوقف شود. این حق آنهاست که درباره اینکه چه‌کسی آنها را لمس می‌کند، تصمیم بگیرند. این مسئله نباید موضوعی غیرعادی باشد، بلکه باید امری طبیعی به‌ نظر برسد.

۷. نه گفتن به بوس و بغل

مانند قلقلک، اینجا هم حق کودک است که اجازه ندهد او را بغل کنند یا ببوسند. او هم مجبور نیست دیگران را ببوسد یا بغل کند. این موضوع را از سن کم به بچه‌ها گوشزد کنید.

۸. فرارکردن از سلاح

به بچه‌ها یاد بدهید که اگر تفنگ یا چاقویی بزرگ دیدند، هرگز به آنها دست نزنند؛ فرار کنند و به بزرگ‌ترها خبر بدهند.

۹. شست‌وشوی درست دست‌ها

این درسی است که شاید کوچولوی شما بتواند به بزرگ‌سالان دیگر هم یاد دهد؛ بنابراین پاداش می‌گیرد.

۱۰. استقلال در حرف‌زدن

هر زمان ممکن است، کودک پیش‌دبستانی را تشویق کنید که درباره موضوعاتی که به او مربوط است، حرف بزند و خجالت نکشد. وقتی اسمش یا سنش را می‌پرسند یا هنگامی که پیش‌خدمت رستوران درباره غذا از او می‌پرسد، کودک را تشویق کنید که پاسخ دهد. دانستن اینکه می‌تواند نظرش را بیان کند برای کودک سودمند است.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *