ازدواج با فرد خسیس

ازدواج با فرد خسیس

آدم خسیس زندگی خود، همسرش و فرزندان را قربانی روز مبادا می‌کند. مهم نیست چقدر پول پس‌انداز داشته باشد، انگار هیچ‌گاه قصد خرج‌کردنش را ندارد. او به‌طور بیمارگونه‌ای در مصرف کوچک‌ترین چیزها صرفه‌جویی می‌کند.

توجه داشته‌ باشید که خساست به سختی درمان می‌شود؛ پس به این امید ازدواج نکنید که می‌توانید با روان‌درمانی و قرص و دارو همسر خود را درمان کنید و او را تغییر دهید. او هیچ‌گاه نمی‌تواند به آدم دست و دلبازی تبدیل شود.

ممکن است با خود بگویید که مهم عشق و علاقه‌ است درصورتی که بعد ازدواج، درست زمانی که شور و شوق اولیه از بین رفت متوجه می شوید که مرتکب چه اشتباه بزرگی شده‌اید. زمانی که بسیار دیر شده است. درهنگام ازدواج این معیار را در انتخاب خود حتما درنظر بگیرید.

تشخیص خساست و مدیریت هزینه توجه داشته‌باشید که مرز باریکی بین خسیس‌ بودن و مدیریت هزینه‌ها در زندگی وجود دارد. هرچند این تفاوت کاملا محسوس است و نباید این‌ دو را باهم اشتباه گرفت.

فردی که مبلمان خانه را هر هشت  سال یکبار عوض می‌کند خسیس نیست. همچنین کسی که به دلیل کمبود درآمد با پیشنهاد همسرش برای سفرخارجی مخالفت می‌کند نیز خسیس نیست. پس هرچیزی را در نامزد خود به حساب خساست او نگذارید.

ویژگی آدم خسیس

فرد خسیس کسی است که به‌اندازه پول دارد اما نمی‌خواهد به آن دست بزند. چنین فردی حتی اگر میلیون‌ها پول در حساب خود داشته باشد  بازهم بر سر یک ۵۰۰ تومانی دعوا راه می‌اندازد. پس باتوجه به شرایط اقتصادی تلاش برای صرفه‌جویی به معنای خست نیست، بلکه مشخصه‌ی بارز آن خرج نکردن با وجود پول کافی است.

آدم‌های خسیس معمولا وسواس عملی و فکری دارند. خسیس بودن آدم‌ها معمولا از کادو خریدن آن‌ها نیز مشخص می‌شود. پس در دوران نامزدی به این موضوع توجه کنید.

او تا جای ممکن از کادو خریدن طفره می‌رود. اگر هم بخرد معمولا چیز بسیار بی‌ارزشی می‌خرد که البته سال‌ها عمر کند و بادوام باشد.

فرد خسیس معمولا علاقه‌ای به رفت‌وآمدهای خانوادگی و دعوت‌کردن مهمان ندارد. او دوستان محدودی دارد که ترجیح می‌دهد تنها تلفنی و درمدت کوتاه با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

اگر فردی اجتماعی هستید که می‌خواهید در زندگی روابط گسترده با خانواده فامیل و دوستانتان داشته‌باشید نمی‌توانید در کنار شخص خسیس طاقت بیاورید. اگر مهمانی به خانه‌تان بیاید مدام برای هزینه میوه‌ها و غذاهای باقی‌مانده غر می‌زند. او حتی علاقه‌ای به رفت و آمد و دعوت کردن خانواده‌ی خود نیز ندارد.

اگر در انتخاب همسر آینده خود شک دارید از مشاور کمک بگیرید.

ازدواج با فرد خسیس
ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *