ازدواج با کسی که با خانواده‌ش فرق داره

🔰 ازدواج با کسی که با خانواده‌ش فرق داره

آیا تا بحال به ازدواج با کسی که با خانواده‌ش فرق داره فکر کردید؟ اختلاف عقیده بین بزرگترهای خانواده و فرزندان بنا به دلایل مختلفی که ارتباط با مشخصه‌های اجتماعی، نواقص تربیتی، گسترش رسانه و ابزارهای ارتباطی و… داره، در خانواده‌های زیادی قابل مشاهده هست. ولی ما فعلا کاری به این دلایل نداریم. حالا که دختر یا پسر در سن ازدواج قرار گرفته و خودش یا طرف مقابلش مبتلابه این مسئله هست، چه نکاتی رو باید در نظر داشت:

🌸 کسانی که میخوان با چنین افرادی ازدواج کنن:

(1) باید توجه داشته باشید که در بسیاری موارد، با اینکه ظاهرا اون دختر یا پسر با خانوده‌ش تفاوت داره، اما در بسیاری شاخصه‌ها، این فرد همچنان متاثر از افکار و فرهنگ خانواده خودش هست. مثلا شما بسیار دیدید که تو یه خانواده مذهبی، دختر خانواده بی‌حجابه و حتی شاید نماز هم نخونه ولی مثلا نسبت به امام حسین(علیه السلام) و محرم و حتی ارتباط‌های نامشروع حساسه و رفتار مذهبی انجام میده. برعکسش هم هست. شاید شما نمونه مخالف این حرف رو الان تو ذهنتون داشته باشید. حرفی نیست‌؛ ما به استثناء‌ها کاری نداریم و کلیت امر رو می‌گیم.

(2) شما باید در فرایند ازدواج با چنین شخصی دقت داشته باشید؛ هم در سوالات جلسات خواستگاری به نوعی رفتارهای طرف رو بدست بیارید و هم در تحقیق بسیار به دوستان و محل‌های رفت و آمدش توجه کنید و هم جلسه مشاوره رو جدی بگیرید و غافل نشید.

(3) اما هر وقت در تحقیقات و بررسی‌هاتون متوجه شدید که این دختر یا پسر کاملا خودساخته و متفاوت از خانوده‌ش هست، میشه گفت یه موقعیت خوب نصیب شما شده. چون کسی که در این شرایط تونسته رشد کنه و کمالات بدست بیاره، میتونه در زندگی مشترک هم مأمنی امن و آرام برای خانواده باشه و در تلاطم‌های روزگار محکم بایسته. بهمین دلیله که هیچوقت رد کردن چنین مواردی در وهله‌ی اول رو تایید نمیکنیم. اول تحقیق، بعد تصمیم!

🌺 کسانی که با خانواده خودشون متفاوت هستن:

(1) شما باید قبول کنید که خواه ناخواه اینکه خانواده‌تون اون ارزش‌ها و کمالاتی که مدنظر هست رو ندارن، برای شما یه نقطه ضعف محسوب میشه. لذا واقع‌بین باشید.

(2) اما این باعث نمیشه که شما ناامید باشید. همه انسان‌ها نقطه ضعف دارن و هیچ کس کامل نیست. نکته مهم اینه که شما باید با کسب کمالات و مهارت‌های بیشتر، سعی کنید اونقدر نقاط مثبت خودتون رو زیاد کنید که دیگه کسی بخاطر این نقطه منفی، شما رو رد نکنه. چه بسیار دختر و پسرهایی که با توجه به این نکته، تونستن بهترین ازدواج‌ها رو داشته باشن. لذا ناامید نباشید و تلاش کنید.

(3) مخصوصا دخترها چون ممکنه بیشتر در معرض انتخاب نشدن قرار بگیرن، باید توجه داشته باشن که حتی اگر کمالات دارن، ولی باز ممکنه خواستگار شما اون مواردی که در مورد تحقیق کردن و شناخت گفتیم، رعایت نکنه یا اصلا بلد نباشه و نتونه به کمالات و ویژگی های مثبت شما پی ببره. پس اگه شما رو نپسندیدن، این رو حمل بر بد بودن خودتون نذارید بلکه ناشی از ندیده‌شدن بوده. لذا باز هم میگیم که ناامید نشید.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *