از راه به در کردن کودک توسط والدین

از راه به در کردن کودک توسط والدین

میگنا- تقلید از بزرگسالان، نقش مهمی در رشد کودکان داشته و بخش مهمی از بزرگ شدن است. تحقیقات نشان داده که نوزادان تازه متولد شده شروع به تقلید از مادر خود می‌کنند. با این ‌حال، کودکان خردسال هنگام تقلید فرقی میان خوب و بد قائل نیستند و آنها هر کاری که والدین انجام می‌دهند، تقلید می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که والدین نسبت به انجام کارهایی که در مقابل کودکان انجام می‌دهند، هوشیار باشند. در این مقاله به برخی از رفتارهایی که باعث از راه به در کردن کودک توسط والدین می شود اشاره دارد که هر گز نباید در مقابل کودکان انجام داد :

از راه به در کردن کودک توسط والدین

بحث و دعوا

در هنگام جروبحث با همسرتان طبیعتاً دچار خشم و عصبانیت می‌شوید و در همان حال ممکن است جملات و کلمات ناخوشایند و زشتی از دهانتان خارج شود اما این بحث و دعواها بر کودکان تأثیرات منفی زیادی می‌گذارد؛ به‌گونه‌ای که آنها می‌توانند تمام احساسات منفی شمارا درک کنند.

رفتارهای جنسی


متأسفانه برخی از والدین با این توجیهات که “کودک متوجه نمی‌شود یا این‌گونه رفتارها باعث می‌شود کودک عشق و محبت به دیگران را یاد بگیرد و…” در مقابل کودک شروع به عشق‌بازی می‌کنند اما والدین باید توجه کنند که یکی از دلایل بلوغ زودرس در کودکان، قرار گرفتن در معرض صحنه‌های جنسی از طریق والدین، فیلم، موسیقی، اینترنت و… است. کودکان باید از طریق تماس جسمی سالم یاد بگیرند که چگونه عشق، محبت و همدلی را به دیگران نشان دهند.

استفاده طولانی‌مدت از موبایل

والدین در طول روز وقت زیادی را با موبایل، تبلت یا لب تاپ سپری می‌کنند؛ بنابراین با توجه به تقلیدی بودن کودکان، آنها هم موبایل را بهترین وسیله برای سرگرم شدن می‌دانند.

بددهانی یا بدرفتاری با دیگران

اگر فحش دادید و اقدام به ناسزاگویی کردید، او الگو می‌گیرد؛ بنابراین والدین باید حواسشان به طرز صحبت کردنشان در مقابل کودک باشد. حال اگر والدین سهواً کلمات ناخوشایندی از زبانشان خارج شد، بلافاصله باید از کودک عذرخواهی کرده و ابراز پشیمانی کنند.

سیگار کشیدن

والدین باید از سیگار کشیدن در مقابل بچه‌ها خودداری کنند زیرا احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آنها به‌طور مخفیانه در سنین پایین سیگار را تجربه کنند.

دروغ گفتن

گاهی خودمان دروغ می‌گوییم و گاهی هم کودکانمان را وادار به‌دروغ گفتن می‌کنیم؛ مثل ‌این که فرزندتان برای رفتن به مدرسه خواب می‌ماند و شما به‌دروغ می‌گویید تصادف کردید و به همین خاطر فرزندتان دیر به مدرسه رسیده است یا تلفن زنگ می‌زند و کودکتان را وادار می‌کنید که به‌دروغ بگویید شما خانه نیستید….

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *