اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه

اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه

چگونه به نوجوانان برای غلبه بر اعتیاد به گوشی هوشمند کمک کنیم؟ اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه نیاز به درمان دارد. باور کنید یا نه، استفاده از گوشی هوشمند می تواند برای نوجوانان مفید باشد. نوجوانان از تلفن های هوشمند برای ارتباط با همسالان خود استفاده می کنند‌. در تکالیف مدرسه کمک می گیرند و حتی می توانند از برنامه هایی برای سازماندهی آنها استفاده کنند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که نوجوانان دائماً در ارتباط هستند، اما بسیاری از آنها از دستگاه های خود در محدوده سالم استفاده می کنند. توانمندسازی نوجوانان برای کنترل استفاده خود از تلفن های هوشمند و ایجاد و حفظ تعادل سالم بسیار مهم است. این یک مکالمه عادی نیست. چند کار که می توانید انجام دهید به ارائه راهنمایی و پشتیبانی کمک می کند شامل موارد زیر است:

آموزش

برای رفع اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه آموزش نقش اساسی دارد. آشکارا در مورد مزایا و مشکلات احتمالی استفاده از صفحه نمایش صحبت کنید. سخنرانی به ندرت نتایج مثبتی را به همراه دارد، اما درخواست از نوجوانان خود در مورد مزایا و معایب می تواند باعث ایجاد گفتگوهای پر جنب و جوش شود. زمان بیش از حد صفحه نمایش چگونه از نظر جسمی، عاطفی، تحصیلی و اجتماعی بر ما تأثیر می گذارد؟ از استفاده مسئولانه از گوشی های هوشمند خود چه چیزی می توانیم به دست آوریم؟ در مورد تعیین محدودیت ها و مرزهای سالم برای خانواده صحبت کنید. این که از چه کنترل ها و تعادل هایی می توانید استفاده کنید تا به آنها پایبند باشید. مانند عدم اجازه استفاده از تلفن در هنگام شام. به یاد داشته باشید، نوجوانان تنها کسانی نیستند که مستعد استفاده بیش از حد هستند. چه اتفاقی می‌افتد اگر والدین محدودیت‌های خانواده را برای تماشای صفحه نمایش رعایت کنند؟

استفاده از موبایل

نظارت بر استفاده خانوادگی نوجوانان

زمانی که احساس می کنند تحت نظر هستند به دنبال راه حل هستند. نظارت را به یک هدف خانوادگی تبدیل کنید تا نوجوانان از استفاده و رفتار آنلاین خود استفاده کنند. چندین برنامه برای نظارت بر نحوه و زمان استفاده نوجوانان از تلفن هایشان وجود دارد. آیفون اکنون دارای تنظیمات «زمان صفحه» است. می‌توانید از این برای ردیابی استفاده و تعیین محدودیت‌های سالم برای برنامه‌های خاص (مثلا xx ساعت در روز برای رسانه‌های اجتماعی) و برای خاموش کردن برنامه‌ها در یک زمان خاص استفاده کنید. با نوجوانان خود در مورد محدودیت های سالم و واقعی صحبت کنید. این کار منجر به رفع مشکل اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه می شود.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *