تکنیک پیشگیری از مهرطلبی

تکنیک پیشگیری از مهرطلبی

امروز به بررسی تکنیک  پیشگیری از مهرطلبی در فرزندان می‌پردازیم. مهرطلبی موضوع مهمی است که باید توجه زیادی به آن داشت. در اینجا مواردی هست که باید به کودک خود گوشزد کنید. همیشه والدین به کودکان خود خوب کنار آمدن و سازش با اطرافیان را توصیه می‌کنند. زمانی که کودک سازگاری و انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان می‌دهد باعث فراموشی خواسته‌ها و نیازهای خود شده و شخصیت مهرطلبی در آن شکل می‌گیرد.

تلاش برای خشنودی دیگران بد نیست، زمانی که کودک دیگران را درنظر گرفته تا مانع ناراحتی آن‌ها نشود در کودک خستگی و درماندگی ایجاد خواهد شد. برای رفع این احساس در کودکان والدین باید تکنیک پیشگیری از مهرطلبی را بشناسند تا به کودک خود در بروز این مشکلات کمک نمایند.

تکنیک پیشگیری از مهرطلبی با تشخیص احساسات منفی

یک تکنیک پیشگیری از مهرطلبی در کودکان تشخیص احساسات منفی است. به کودک کمک کنید احساسات منفی خود را تشخیص دهد. بعد از اینکه فرزندتان کاری را انجام داد تا دیگری را راضی کند با او در مورد احساسی که پیدا کرده صحبت کنید. اگر او احساس خشم، ناراحتی یا ناامیدی می‌کند، این احتمال وجود دارد که او دچار مهرطلبی شده است. این بدین معنی است که فرزندتان آن کار را برای فرد دیگر به‌خاطر احساس تکلیف و نه به‌خاطر خواسته‌های خودش انجام داده است.
اغلب، مهرطلبی آنقدر عمیق می‌شود که کودک به سختی متوجه آن می‌شود. از این رو تشخیص احساس او در موقعیت‌های مختلف می‌تواند یک تکنیک پیشگیری از مهرطلبی برای شناسایی رفتارهای مهرطلبانه در کودک باشد. در نتیجه مهم است که فرزندتان تشخیص دهد احساسات خشم، ناامیدی و غم و اندوه او از کجا نشات می‌گیرد. در این زمینه، خواندن مقاله آموزش ابراز احساسات به کودکان نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

مهرطلبی در کودکان

شناخت تفاوت مرز داشتن و خودخواهی

تفاوت مرز داشتن و خودخواهی را به کودک بیاموزید. بسیاری از کودکانی که دچار مهرطلبی هستند نگران‌اند که اگر به نیازهای خود توجه کنند و «نه» بگویند، دیگران آن‌ها را به عنوان افرادی خودخواه ببینند. به طور معمول، نوجوانانی که دچار مهرطلبی هستند به شدت با افراد خودخواه متفاوت‌اند. آن‌ها حتی زمانی که تغییراتی بنیادی را در زندگی خود تجربه می‌کنند باز هم نسبت به دیگران مهربان‌تر و بخشنده‌تر هستند.
به فرزند خود یادآوری کنید افرادی که واقعا خودخواه هستند، حتی نگران این مسئله نیستند که خودخواه به نظر می‌رسند یا نه. اگرچه افراد کنترل‌گر می‌توانند کودک را با اتهام خودخواهی، تحت تاثیر قرار دهند، اما او لازم است در برابر پذیرش این اتهام، مقاومت کند.

صحبت در خصوص دوستی سالم

دوستی‌های سالم یک تکنیک پیشگیری از مهرطلبی در فرزندان است که باید درموردش صحبت کنید. وقتی دوستان فرزندتان به او احترام نمی‌گذارند و از او خواسته‌های نامعقول دارند، وقت آن است که فرزندتان دوستان جدیدی پیدا کند. به کودک خود بیاموزید در دوستی‌های سالم، نیاز هر دو طرف اهمیت دارد نه فقط یک نفر. علاوه بر این، یافتن دوست‌های واقعی به فرزند شما کمک می‌کند که ارزش واقعی خود را درک کند. وقتی او با افراد سالم‌تری در ارتباط باشد، مهرطلبی به پایان می‌رسد.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *