خود مراقبتی بهداشتی

خود مراقبتی بهداشتی بچه ها

والدین محترم لطفا دقت بفرمایید

اخیراً با تغییر الگوی انتقال کرونا و مبتلا شدن کودکان نیز به این بیماری، موجی از نگرانی در بین خانواده‌ها ایجاد شده به طوری که برخی از والدین برای مراقبت از فرزندان خود به جای پرداختن به آموزشهای “خود مراقبتی بهداشتی” بچه‌ها را از “محیط اطراف” می‌ترسانند و ناخواسته تلاش می‌کنند ترس از تماس با اشیا و دوستان را در آنها درونی سازی کنند.

-فوائد بازی برای کودکان :

بازی نه فقط سرگرمی بلکه جزئی مهم از زندگی و راهی برای رشد کودکان است. از طریق بازی کودکان یاد می گیرند به اشیا معنی دهند، روابط را دستکاری و کشف کنند، اجتماعی شدن را تمرین کنند، نقش‌های متفاوتی را ایفا و بیاموزند و هویت خود را بسازند. بچه‌ها در تعامل و ملاقات با گروه همسالان, یافته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، فن بیان خود را ارتقا می‌بخشند و با اجتماع آشنا می‌شوند به همین دلیل نباید آنها را از مواجهه با محیط ترساند.

رفتار والدین نسبت به کودکان و بازی کردن آنها در این شرایط چگونه باشد؟

به منظور خود مراقبتی بهداشتی والدین باید سعی نمایند به فرزندان خود آموزش‌هایی را ارائه دهند, از جمله تماس با اشیا و وسایل بازی با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و تعامل با دوستان که البته با رعایت فاصله اجتماعی و یا ماسک می‌تواند بهترین هدیه و آموزش پدر و مادرها به کودکانشان باشد.
خانواده‌های درونگرا اغلب فرزندانی درونگرا تربیت می‌کنند پس اگر بازی و محیط بیرون از خانه را نیز برای بچه‌ها وحشت آور کنید و آنها اقدام به درونی سازی ذهنی و پذیرش ترس در خروج از خانه کنند، بی شک در آینده با مشکلات شخصیتی بسیاری مواجه خواهند شد.

خود مراقبتی بهداشتی

دو ویژگی منحصر به فرد در وجود هر فرد که باعث می‌شود او در برابر محیط و تغییر شرایط خود را وفق داده و با شرایط جدید شیوع کرونا به تعادل برسد :

1- انطباق
2- سازگاری

هشدار :

از آنجایی که ساده‌ترین و مخرب‌ترین شیوه رفتاری والدین برای انطباق یافتن فرزندانشان ترساندن آنهاست در این میان برخی از والدین تلاش می‌کنند به جای فراگیری شیوه‌های فرزندپروری کارآمد، ساده‌ترین راه ناکارآمد را برای مراقبت از کودکان خود در مقابل مخاطرات احتمالی برگزینند.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *