رفتار با نوجوانان

رفتار با نوجوانان

تکنیک های رفتار با نوجوانان

در این پست به بررسی تکنیک‌های رفتار با نوجوان می‌پردازیم. والدین در برخورد با نوجوان خود باید به این تکنیک‌ها دقت کنند، این امر سبب می‌گردد تا رابطه خوبی بین آن‌ها برقرار گردد. در ادامه شما را با برخی از این تکنیک ها آشنا می نماییم:

 احساس گناه ممنوع

از احساس گناه برای فشار به نوجوانان استفاده نکنید حتی اگر واقعاً احساس می کنید که آنها سزاوار سرزنش شدن هستند. به احتمال زیاد، آنها از قبل نسبت به کاری که انجام داده اند احساس بدی دارند. در عوض، در مورد نگرانی هایتان به آنها بگویید. راه‌های بالقوه بهتری را برای مدیریت این موقعیت‌های بحرانی انتخاب کنید.

سخنرانی نکنید

سخنرانی ها و نصیحت کردن عموما نتیجه معکوس دارند. نوجوانان اغلب نصایح و سخنرانی های شما را نمی فهمند یا نمی شنوند، به خصوص اگر قبلاً ناراحت شده باشند. ما باید کاری کنیم که فرزندانمان خودشان به نتیجه گیری درست برسند و راه حل های خودشان را پیدا کنند. این امر به تجربیات زندگی آنها اضافه می کند و باعث می شود نوجوانان ما در آینده تصمیم گیری هوشمندانه ای داشته باشند. بگذارید نوجوان شما بداند که به او و توانایی هایش برای حل مشکلات اعتماد دارید. بگذارید خودشان سعی کنند مسائل را حل کنند و راه حل های خودشان را داشته باشند.

 آرامش خود را حفظ کنید

البته که بله، ما باید آرامش خود را حفظ کنیم. اگر نتوانیم احساسات خود را کنترل کنیم، نوجوانان ما از احساسات منفی مان از جمله خشم، نا امیدی تاثیر می پذیرند. ما باید با آرامش اشتباهاتشان را گوشزد کنیم.

رفتار با نوجوانان

صبور باشید تا آرام شوند

اگر نوجوانان شما هنوز در حالت استرس و هیجان هستند، از صحبت کردن در مورد مشکل فعلا خودداری کنید. تقریباً در این مواقع غیرممکن است آنچه را که شما می گویید، درک کنند. برای اینکه جوانان بتوانند کار درست را تمیز دهند، باید بتوانند در آرامش فکر کنند. هیچ کس نمی تواند در حالت وحشت تفکر کند.

من به تو گفته بودم!

در جلسات مشاوره نوجوان مشاهده می کنیم که والدین مدام می گویند هزار بار اینو گفته بودیم! این جمله را اینقدر تکرار نکنید. وقتی فورا گوشزد می کنید که قبلا هشدار داده بودید از خود راضی به نظر می رسید. بدین ترتیب نوجوانان شما دفعه بعدی که مرتکب اشتباه شوند، از درخواست کمک از شما منصرف می شوند. درعوض، برای تقویت نقش خود،به عنوان یک حامی فرزندتان این موضع «اشتباه کردن حق انسان است» را امتحان کنید. به‌عنوان راهنما، به تقویت تعاملات سازنده با فرزندتان کمک کنید تا مهارت‌های نوجوانانتان را در تحلیل صادقانه و تصمیم‌گیری بهبود دهید. به نوبه خود، این مهارت ها به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفسی را که هسته اصلی موفقیت آینده است، توسعه دهند.

سوالات متداول

نوجوانان چگونه می توانند از اشتباهات خود درس بگیرند؟ روی راه حل تمرکز کنید. مثال هایی از اشتباهات خود، عواقب و نحوه آموختن به نوجوان خود ارائه دهید. نوجوانان را تشویق کنید که مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرند و دیگران را سرزنش نکنند. از اشاره به اشتباهات گذشته نوجوانتان بپرهیزید. آیا اشتباه کردن نوجوانان خوب است؟ پاسخ کوتاه بله است. پاسخ طولانی این است که اگر فرزندانمان را از اشتباه کردن منع کنیم، آنها انتظار دارند به جای اینکه یاد بگیرند که چگونه کارها را خودشان انجام دهند، همه چیز را از ما یاد بگیرند. اشتباهات چیزی است که به ما امکان می دهد راه بهتری را انتخاب کنیم. اشتباهات ما را به سمت تفکر انتقادی و خروج از منطقه امن بی عملی هدایت می کنند.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *