رفیق‌ بازی نوجوان

✅رفیق‌ بازی نوجوان در روزهای بلوغ

در اين پست به بررسي رفیق‌ بازی نوجوان مي پردازيم. نوجوان دوست دارد با افراد هم سن و سال خود باشد. این هم قسمتی از زندگی طبیعی هر فردی است. این گروه در واقع افرادی هم سن و سال است که علایق و فعالیت یکسانی دارند. مربی باید از نیاز وابستگی نوجوان به یک گروه آگاه باشند. به دلیل اهمیت این مسئله باید در انتخاب دوست به نوجوانان سهیم باشید.

چگونه به نوجوان كمك كنيم؟

♻️نوجوان دانش و تجربه بزرگترهای خود را ندارد، بنابراین نمی داند به چه کسی اعتماد کند. اما از طریق آزمون و خطا واقعیت ها را یاد می گیرد. پس شما همیشه باید دردسترس باشید.از او حمایت کنید، تا در گذر از تجربه های تلخ و دشوار این دوران او رایاری دهید.

♻️ گاهی نوجوان از موقعیت اجتماعی بسیار مطلوب کنار گذاشته می شود. او در نتیجه این مسئله دچار افسردگی می شود. مربی آگاه و دانا باید کمک کند تا نوجوان با نکات مثبت شخصیت خود آشنا شده و به ارزش خود پی ببرد. در این دوران نوجوان بسیاری از دستورات والدین و مربب را نادیده می گیرد، او تمایل دارد گستاخ، عجول و به آداب اجتماعی بی توجه باشد پس با نوجوان همانگونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. سعی کنید مشکل را بیابید و حل کنید.

رفیق‌بازی نوجوان

♻️در دوران حساس نوجوانی روابط با همسالان ممکن است زیان آور باشد. اگر او از طرف دوستان مورد تمسخر قرار گیرد و به او بی اعتنایی شود، دچار اضطراب می شود. همین باعث می شود نوجوان واکنش اجتنابی از خود نشان دهد.واضح است که نوجوان نیاز دارد در چنین دوران حساسی ، احساسات، تردیدها و رویاهای خود را با کسی در میان بگذارد.

♻️بهتر است روابط دوستی با همسالان خود داشته باشد. به دلیل اهمیت همسالان در این سن ، انگیزه نوجوان برای همنوایی با ارزش ها و آداب و رسوم گروه همسالان افزایش می یابد. البته در اوایل دوران نوجوانی و پیش از آن نیاز به همنوایی با همسالان زیاد است. اما از اواسط نوجوانی تا اواخر از میزان آن کاسته می شود. آنها که گرایش به سرزنش خود دارند، بیشتر تحت تاثیر همسالان خود هستند.

♻️نوجوانی که عزت نفس بالایی دارد و احساس توانمندی در خود می بیند کمتر با گروه همسالان همنوایی می کند. شما  هر چقدر با نوجوان تفاهم داشته باشید، بالاخره از قدرت نفوذ محدودی برخوردارید. زیرا نوجوان به راهنمایی ، حمایت و همکاری همسالان خود نیاز دارد.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *