مشاوره ازدواج و زناشویی

درمورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم

چه انتظاراتی از مشاور ازدواج و زناشویی داشته باشیم و چه انتظاراتی نداشته باشیم.

برای انتخاب مشاور جهت ازدواج و مسائل زناشویی

نزد مشاوری بروید که یا هر دوی شما را به یک اندازه بشناسد و یا اینکه هیچ شناختی از هیچ کدام از طرفین نداشته باشد.

اگر رازهایی دارید که نمیخواهید همسرتان متوجه شود

با مشاور مطرح کنید، در اینصورت ممکن است مشاور در جلسه بعدی تنها یکی از طرفین را جهت مشاوره دعوت کند تشخیص با مشاور است.

مشاور جای شما انتخاب نمی کند

اساسا مشاور حق ندارد جای شما انتخاب کند، معمولا هم چنین اقدامی توسط مشاور صورت نمیگیرد و شما نیز نباید چنین انتظاری از مشاور داشته باشید مشاور تنها راهکار منطقی را نشان میدهد که گاها ممکن است با احساسات شما در تضاد باشد.

با مشاور صادق باشید

مشاور بر اساس پاسخهای شما راهکار ارائه میدهد،قطعا اگر پاسخهای شما با پنهانکاری و یا دروغ همراه باشد راهکار ارائه شده نیز صحیح نخواهد بود.

مشاوره ازدواج و زناشویی

مشاور حق ندارد بیش از آنچه شما می خواهید در مسائل خصوصی پیش روی کند

اگر شما مسئله ای در زندگی خصوصی خود دارید و تمایل به مطرح کردن آن به مشاور نیستید، مشاور حق ندارد شما را وادار به مطرح کردن آن موضوع کند لذا حد ورود به موضوعات خصوصی بستگی به شما دارد.

مشاوره باید به میل طرف یا طرفین باشد

تا زمانی که فرد به نتیجه نرسیده باشد که برای مشکلش نیاز به مشاوره دارد، مراجعه به مشاور موثر نخواهد بود.

مشاور بازی

زمانی که فردی برای تائید شدن به مشاور مراجعه می کند و موضوع را به نحوی مطرح می کند تا مشاور رفتار وی را تائید کند، مشاوران با تجربه در چند دقیقه اول مشاوره متوجه این موضوع می شوند.

مشاوره ازدواج با مشاوره جنسی متفاوت است

مشاوره جنسی فرآیندی تخصصی است و هر مشاوری توانایی ارائه مشاوره جنسی ندارد با این وجود اکثر مشاوران در حد اطلاعات عمومی در سایر زمینه های مشاوره اطلاعات دارند ولیکن لازمه مشاوره تخصصی موضوعی نیازمند مهارت و دانش اختصاصی در آن زمینه می باشد.

مشاور دارو تجویز نمی کند

در صورتی که مشاور تشخیص دهد مشکل شما نیازمند دمصرف دارو جهت درمان است، شما را به روانپزشک ارجاع می دهد.

گران است اما به مشاور مراجعه کنید

درست است که مشاوره در کشور ما هزینه بر میباشد،اما زمانی که به مشاور مراجعه کنید ،معمولا با دیدگاه متفاوتی به رابطه و طرف مقابل نگاه خواهید کرد که میتواند در انتخاب همسر ویا رابطه با همسر کمک شایانی کند و از خیلی از مشکلات در آینده جلوگیری کند
خیلی از آقایان و خانم های جوان مبالغ زیادی را صرف مکامله تلفنی،چت کردن،بیرون رفتن با هم صرف میکنند اما حاضر نیستند بخشی از این هزینه را صرف مشاوره کنند چه بسا اگر قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کرده بودند ممکن بود امروز از خیلی از هزینه های دیگر نظریه مهریه و … پیشگیری می کردند.

چه کسانی از مشاور بد می گویند

هنگامی که طرفین درگیر رابطه احساسی شده اند و مشاور با دلایل منطقی می گوید فرد مقابل برای شما مناسب نیست، مشاور الگوهای منطقی را دنبال می کند و از بیرون گود به رابطه نگاه می کند.

مشاور هم اشتباه می کند

امکان اشتباه در تشخیص و درمان و راهنمایی در صنف و شغل و حرفه ای ممکن است ، لیکن امکان خطا در راهنمایی مشاور نیز وجود دارد.

دانش یا تجربه

تجریه مشاور مکمل دانش وی است لذا اهمیت بسیار دارد مشاور ی که مراجعه می کنید فردی با تجربه باشد لزوما اسم و رسم دار بودن مشاور به منزله با تجربه بودن نیست.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *