نکات مهم برای والدین کلاس اولی

نکات مهم برای والدین کلاس اولی ها:

در این پست به بررسی یکسری از نکات مهم برای والدین کلاس اولی ها می پردازیم که توجه به آنها می تواند مثمر ثمر باشد:

نکته اول:

 برای دانش آموزان پایه های اول؛ خودکار، ماژیک، مداد فشنگی، مداد فشاری و مداد شمعی به هیچ وجه کاربرد ندارد و فقط موجب بد خطی، تقویت نشدن عضلات دست، زود خسته شدن و از بین رفتن دفاتر و کتابها خواهد شد. کلاس اولیها فقط از مدادهای معمولی و HB استفاده کنند حتی در برخی منابع آمده است که مدادهای چندضلعی بر مدادهای صاف ارجحیت دارند. زیرا مدادهای گرد و صاف باعث تعریق دست شده و زمینه ی اضطراب دانش آموز را فراهم می کنند.

نکته دوم:

نام و نام خانوادگی فرزندتان را با برچسب های کوچک بر روی کلیه وسایل او اعم از کتابها، دفترها، مدادها، مداد تراش، جامدادی و … بچسبانید.

نکته سوم:

 موقع خرید وسایل مدرسه و لوازم التحریر سعی کنید وسایل ساده را انتخاب کنید تا در کلاس برای فراگیران دل مشغولی ایجاد نشود.

نکته چهارم:

فرزندتان را به قرض دادن وسایل خود به کنار دستی تشویق کرده ولی مسئولیت پس گرفتن با خود او باشد.

نکته پنجم:

همه کتاب ها و دفاتر فرزندتان را جلد کرده و فرهنگ استفاده از آن ها را به او آموزش دهید.

نکته ششم:

اصول نگه داری از وسایل را به فرزندتان آموزش دهید. نگذارید عادت گم کردن و خراب کردن وسایل در سالهای بالاتر ادامه پیدا کند.

نکته هفتم:

 به فرزندتان آموزش دهید به تنهایی وسایل مدرسه‌اش را جمع کند و از شما انتظار انجام دادن آن را نداشته باشد. او را راهنمایی کنید تا برنامه هفتگی و روزانه کلاس را هر شب قبل از خواب جمع کند، تا دانش آموز فردی منضبط و منظم ، بار آید.

نکته هشتم:

سعی کنید فرزندتان را عادت دهید شب ها زودتر بخوابد(حد اکثر 9 شب ) و صبح ها زودتر از خواب بیدار شود.

نکات مهم برای والدین کلاس اولی

نکته نهم:

 تاکید می شود در قبال مطالبی که می آموزد برای او جایزه ی مادی تعیین نکنید . دانش آموز کلاس اول شما با اشتیاق حروف ،کلمات و … را که بیاموزد به محض ورود به منزل برای شما بازگو خواهد نمود و با انگیزه ی درونی قوی به تلاش ادامه خواهد داد. این شما هستید که با جایگزینی غلط جایزه به جای احساس رضایت و لذت درونی او را شرطی و کرده از لذت هایش می کاهید .

نکته دهم:

 بهترین جایزه برای او تحسین کلامی و خوش حالی شماست ( پدر و مادر ) پس این موارد را از او دریغ نکنید.

نکته یازدهم:

 تمرکز دانش آموزان به یک فعالیت معمولی بیش از ده دقیقه نیست. اگر هنگام انجام دادن تکلیف به فعالیت های دیگر می پردازد تا حدی طبیعی است ولی باید مواظب باشید عادت نشود.

نکته دوازدهم:

 درست و زیبا نوشتن بهتر از زیاد نوشتن است. این امر با کنترل نامحسوس فعالیت نوشتن دانش آموز امکان پذیر است. در روز های اول مدرسه درخصوص نحوه ی نوشتن وی زیاد سخت گیری نکنید.

نکته سیزدهم:

از تدریس کتاب های درسی در خانه، قبل از تدریس و بعد از تدریس معلم، خودداری شود تا دانش آموز دچار تعارض نشود.

نکته چهاردهم:

 در نوشتن تمرین ها و تکالیف، به منظور کمک به کودک خودداری نمائید و فقط نقش راهنما را ایفا کنید. اجازه بدهید فرزند دلبندتان فکر کند، بنویسد، پاک کند، اشتباهاتش را کشف و اصلاح کند تا سرانجام یاد بگیرد. از این طریق عضلات دست کودک تقویت شده، آمادگی کافی برای نوشتن در آینده را کسب می کند.

نکته پانزدهم:

زمانی که فرزندتان از مشکلات خود صحبت می کند با منطقی ساده با او صحبت کنید و عجولانه قضاوت نکنید .چرا که ممکن است مشکل از سوی خود او باشد.

نکته شانزدهم:

هر روز از او بخواهید که وقایع مدرسه و چیز هایی که یاد گرفته را برای شما باز گو کند. این باعث تقویت حافظه شنیداری، دقت ، افزایش خزانه ی واژگان و بالا رفتن مهارتهای کلامی و یادگیری دائمی مطالب درسی در کلاس اولی ها می شود.

نکته هفدهم:

به فرزندتان از همین کلاس اول مسئولیت بدهید. برای مثال کفش هایش را در جا کفشی قرار دهد و آنها را پاک کند، موهایش را شانه کند، لباسهایش را مرتب کند و … تا بدین ترتیب احساس خود ارزشمندی کند.

نکته هجدهم:

فرزندتان را به خواندن کتابهای غیر درسی، در گروه سنی خودش، تشویق کنید.

نکته نوزدهم:

در هنگام انجام دادن تکالیف حتما به طور نامحسوس نظارت داشته باشید و با مشاهده ی هرگونه ضعفی در او به معلم اطلاع دهید.

نکته بیستم:

 برای انجام دادن تکالیف و بازی و … برنامه ریزی کرده و فرزندتان را ملزم نمائید که از این برنامه پیروی کند.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *