هفت مرحله انتخاب همسر

هفت مرحله در انتخاب همسر!

در این پست به معرفی هفت مرحله انتخاب همسر می پردازیم:

مرحله اول:

خودتان را درست بشناسید و دلیل ازدواج خود را مشخص کنید و این سوالات را از خود بپرسید: آیا به علت وضعیت مالی، چهره و یا شخصیت طرف مقابلتان می‌خواهید با او ازدواج کنید و یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید؟ خودشناسی سبب تعیین هدف و برنامه ریزی برای زندگی می‌شود.

مرحله دوم:

همسر آینده‌تان را بر اساس خواسته‌ها و موقعیت فعلی خود تصور کنید. کسی که خواهان زندگی با یک فرد تحصیل کرده هنردوست است، بهتر است خود نیز تحصیل کرده و هنر دوست باشد.

مرحله سوم:

 معیارهای اولیه برای همسریابی انتخاب کرده و آنها را آزمایش کنید. رایج‌ترین معیارها؛ تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت تفاوت دینی هستند.

مرحله چهارم:

وقتی با کسی به قصد ازدواج دوست شدید یا از او خواستگاری کردید، فکرتان فقط مشغول ظواهر امر، مانند کافی شاپ رفتن و کادوهای رمانتیک دادن یا نحوه چای آوردن عروس خانم موقع خواستگاری و مراسم عروسی نباشد و عاقلانه فکر و رفتار کنید.

هفت مرحله انتخاب همسر

مرحله پنجم:

شناخت بهتر همسر احتمالی‌تان از طریق برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی می‌باشد. شما می‌توانید با معاشرت در دوران نامزدی و یا پرسش سوالات اساسی در طول جلسات خواستگاری ، صحبت نمودن با طرف مقابل و… شناخت زیادی از او به دست آورید.

مرحله ششم:

اجتماعی باشید تا دایره‌ی انتخاب‌های خود را وسیع‌تر کنید. محیط کار، تحصیل یا تفریح خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که حداکثر احتمال ممکن را برای دیده شدن توسط همسر احتمالی آینده‌تان به شما بدهد.

 به عنوان مثال کسی که می‌خواهد با یک موسیقیدان ازدواج کند، یا در کلاسهای متعدد موسیقی شرکت می‌کند یا عضو انجمنی می‌شود که موسیقی دانان معمولا عضو آن می‌شوند. و یا اینکه خصوصیت اصلی همسر آینده‌تان را به نزدیکان و دوستان بگویید اگر آنان با چنین کسی در آینده برخورد کردند شما را به او معرفی کنند.

مرحله هفتم:

مرحله آخر: جمع بندی وضعیت و گرفتن تصمیم نهایی است. تمام نظرات و تفکرات را کنار هم بچینید و جنبه‌های مثبت و منفی ازدواج با این فرد را کنار هم مقایسه کنید و سپس با ارزیابی درست آنها تصمیمتان را به والدینتان اعلام کنید.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *