۲۵ قانون آداب معاشرت

۲۵ قانون آداب معاشرت

در این پست قصد داریم شما را با ۲۵ قانون آداب معاشرت که هر فردی باید آن‌ها را بداند آشنا کنیم. رعایت این قوانین در برقراری ارتباط موثر با اشخاص به شما کمک می‌کند. رعایت ادب و اصول خاص در برخورد با دیگران همیشه سبب ماندگاری و دوام روابط می‌شود. در زمان برخورد با افراد آشنا و غریبه نحوه برخورد شما نشان‌دهنده شخصیتان است.

آداب دعوت

1- اگر بگویید «شما را دعوت می‌کنم» یعنی هزینه را شما پرداخت می‌کنید.

2- اگر بگویید «بیا بریم رستوران» یعنی هرکس باید هزینه مربوط به خود را پرداخت کند.

احترام به حریم شخصی

3- به حریم مکاتبات و چیزهایی که به صورت مکتوب بین دیگران رد و بدل می‌شود، احترام بگذارید. والدین نباید نامه‌های فرزندان خود را بخوانند. گشتن جیب‌های طرف مقابل برای پیدا کردن یادداشت‌های عاشقانه، نامه یا چیزهای دیگر نهایت بی‌ادبی شماست.

4- دلیلی ندارد دیگران راجع به برخی موضوعات زندگی ما اطلاعاتی داشته باشند و پرسیدن در مورد این موضوعات هم کار دور از ادبی است. از این موضوعات می‌توان به میزان حقوق یا ثروت، مسائل خانوادگی، مشکلات پزشکی، ماجراهای عاشقانه، سن، مذهب و … اشاره کرد.

5- یک مرد هیچ‌گاه نباید بدون اجازه زن با او تماس فیزیکی برقرار کند

آداب ملاقات

6- هیچ‌وقت بدون اطلاع قبلی به دیدار کسی نروید. در انگلستان رسم است که وقتی فردی سرزده می‌خواهد به دیدار زنی بیاید، زن کفش می‌پوشد، کلاه بر سر می‌گذارد، چتر به دست می‌گیرد و پشت در می‌ایستد. اگر
مهمان را دوست داشته باشد به او می‌گوید: «همین الان از بیرون به خانه آمده‌ام» و اگر میلی به دیدار فرد نداشته باشد می‌گوید: «چقدر بد شد، داشتم از خانه بیرون می‌رفتم».

7- در فضای عمومی که با کسی یا کسانی مشغول گفت‌وگو هستید، هیچ‌وقت موبایل خود را روی میز نگذارید.

8-  اگر می‌خواهید دائما سرتان داخل گوشی‌تان باشد، هیچ‌وقت با نامزدتان قرارملاقات نگذارید.

9- از حرف‌های بی‌معنی و غیرضروری پشت تلفن پرهیز کنید. اگر نیاز دارید با کسی گفت‌وگو کنید، بهتر است با او قرار ملاقات حضوری بگذارید.

10-  قانون طلایی استفاده از عطر و ادکلن، رعایت تعادل و میانه‌روی است. اگرشما تا آخر شب همچنان بوی عطر خود را استشمام می‌کنید، یعنی دیگران از بوی عطر شما خسته شده‌اند.

برخورد درست

آداب برخورد

11- یک مرد هرگز نباید کیف زن را حمل کند. این کار در فضای عمومی تصویر جالبی ندارد. اما خوب است که مردان هنگام نیاز، به خانم‌ها کمک کنند.

12- اگر در کنار دوستی در حال قدم زدن هستید و او به کسی که نمی‌شناسید سلام کند، شما نیز باید به او سلام کنید.

13- در کنار همسر یا نامزدتان به موازات او حرکت کنید.

14-  فرقی نمی‌کند چه کسی هستید- وقتی وارد فضایی می‌شوید شما باید به دیگران سلام کنید.

15- اگر کسی با شما تندی کرد، نباید شما هم تلافی کنید و صدای خود را روی کسی که به شما توهین کرده بالا ببرید. خود را هم‌شان او نکنید. فقط لبخند بزنید و محل را ترک کنید.

16- اگر کسی شما را با حالتی غیرمودبانه صدا زد (مثلا: هی تو)، نباید پاسخ او را بدهید.

17- وقتی در سینما، تئاتر و سالن کنسرت، می‌خواهید وارد صندلی خود در ردیفی مشخص شوید بهتراست ابتدا مردان وارد شده تا شرایط را برای حضور راحت‌تر زنان فراهم کنند.

18- یک مرد مودب و محترم همیشه به زنان احترام می‌گذارد.

19-از بلند حرف زدن و خندیدن و همچنین زل زدن به دیگران دوری کنید

موارد دیگر

20- نحوه خوردن غذای خود را چک کنید. گاهی ما متوجه نیستیم که چگونه قاشق و چنگال‌ها را به دست گرفته‌ایم یا غذا را چگونه می‌خوریم.

21-  کفش‌های شما همیشه باید تمیز باشند.
22- رانندگان باید به یاد داشته باشند که در روزهای بارانی، رانندگی آن‌ها باعث پاشیدن آب روی عابران پیاده نشود.

23- سعی کنید دنباله‌روی مد نباشید.

24- اگر پس از عذرخواهی بابت ماجرایی بخشیده شدید، دیگر به موضوع مورد نظر اشاره نکنید

25- تشکر کردن از همسر، خویشاوندان و دوستان را فراموش نکنید.

25 قانون آداب معاشرت در برخورد با اشخاص، احترام به حریم شخصی، نحوه صحبت کردن، نحوه پوشش خود، دعوت از اشخاص و… به ما کمک می کند تا ارتباط موثری با اشخاص داشته باشیم.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *