دادن پول توجیبی به کودک

دادن پول توجیبی به کودک

چگونگی دادن پول توجیبی به کودک و نوجوان مهم است. آشنایی با ارزش و مفهوم پول برای کودک مهم هست؛ یکی از روش‌های خوب برای این شناخت دادن پول توجیبی به فرزندان است. اما از چه سنی و چرا باید به کودکتان پول ‌توجیبی بدهید؟

سن دادن پول توجیبی به کودک

درخصوص سن شروع دادن پول توجیبی به کودک باید به این صورت عمل کرد. برای کودک زیر پنج سال‌تان یک قلک بخرید، هر چند وقت یک بار یا به صورت منظم مبلغی پول به او بدهید و از او بخواهید تصمیم بگیرد چه مقدار را با شما در خرید از فروشگاه خرج کند و چه مقدار را به قلکش بیندازد. در یک روز خاص قلک را بشکنید و سعی کنید با ساختن یک روز به یادماندنی و خرید یک شی مطلوب برای کودکتان ارزش پس انداز را در ذهن او ماندنی کنید.

مفاهیم پایه مالی، مثل پس انداز، خرج کردن و خیریه، مفاهیمی هستند که کودکان باید قبل از پنج سالگی آن‌ها را بیاموزند. هر کودکی باید در سنین پیش از پنج سالگی بار‌ها با این سوال مواجه شده باشد، چقدر پس انداز کنم؟ چقدر به دیگران کمک کنم؟ و چقدر خرج کنم؟ هرچه زودتر این سوالات مطرح شوند وقت بیشتری برای تمرین کردن پاسخ‌ها وجود دارد.

چگونه باید به فرزندتان پول توجیبی بدهید؟

آیا کار‌هایی هست که اگر فرزندتان انجام دهد یا ندهد بر مبلغ پول توجیبی او تاثیر بگذارد؟ باید تکلیف خود را با این مساله روشن کنید. پول توجیبی برای شما چه نقش تربیتی دارد؟ پول توجیبی آیا ابزاری است برای کنترل فرزندانتان؟ برای تشویق او به پذیرفتن نقش‌ها و مسوولیت‌های بیشتر در خانواده آیا راهی هست؟ آیا فکر می‌کنید حق طبیعی او و نیاز ضروری اوست و شما نمی‌توانید آن را کم یا زیاد کنید؟ درست است که کودکان برای خرید مایحتاج ضروری خود، گذران اوقات خود در مدرسه و با دوستانشان، به پول نیاز دارند، اما شاید گاهی لازم باشد این پول را نه به سادگی بلکه در قبال پذیرش مسوولیت‌هایی به آن‌ها بدهید.

پس انداز

مدیریت پول

پول توجیبی نخستین پولی است که کودکان به‌صورت منظم در زندگی خود دریافت می‌کنند، درصورتی که یک کودک بتواند بیاموزد چگونه این پول را میان نیاز‌های متنوعش و روز‌های ماه توزیع کند، در آینده نیز مشکلی در زمینه مدیریت درآمد ماهانه‌اش نخواهد داشت، از طرفی اگر کودک بیاموزد که با پذیرفتن مسوولیت‌های بیشتر قادر است درآمد بیشتری کسب کند، از همین حالا نسبت تنگاتنگ میان پول و زحمت را درخواهد یافت، البته این به این معنا نیست که کودک خود را به‌نحوی تربیت کنید که توقع داشته باشد برای هر مسوولیت ساده‌ای که به عهده می‌گیرد، پول دریافت کند.

برخی از وظایف کودکان باید بدون چشم داشت از جانب آن‌ها و به‌عنوان وظایف بدیهی عضوی از خانواده انجام پذیرد. اما شما می‌توانید وظایف جانبی را بر‌عهده آن‌ها بگذارید و به‌خاطر آن به آن پول بدهید. این تمرینی مناسب برای اشتغال آن‌ها در آینده است. از طرفی می‌توانید نسبتی میان خط قرمزهایتان در خانواده و دریافت پول توجیبی برقرار کنید، این بدین معنا نیست که از طریق فشار مالی از فرزندتان بخواهید درس بخواند و یا علایق شما را پی‌گیری کند، بلکه فقط در موارد بحرانی، می‌توانید از عدم پرداخت پول توجیبی به‌عنوان راهی برای جلوگیری از رفتار‌های ناپسند استفاده کنید. پولی که در ازای انجام وظایف و کار‌های خانه به فرزندتان می‌دهید باید از پول توجیبی ماهانه او منفک باشد، بدین ترتیب زمانی که او وقت کافی یا انرژی برای انجام وظایف اضافی را ندارد، همچنان مبلغ ضروری را دریافت خواهد کرد.

کلینیک ذهن زیبا با هدف رفع مشکلات جنسی افراد و به دنبال آن بهبود کیفیت زندگی به عنوان یکی از فعال ترین مراکز سکس تراپی کشور با دارا بودن کارشناسان و پزشکان خبره و با تجربه همراه شما هموطنان عزیز است. جهت دریافت وقت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره‌ی 09353167886 تماس حاصل فرمایید.

ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *